نیمی از هتل ها در بیشتر شهرها تعطیل هستند

نیمی از هتل ها در بیشتر شهرها تعطیل هستند

به گزارش گلونی براساس اظهارات رییس هیات‌ مدیره جامعه هتلداران، در دوران کرونا میانگین حدود ۱۰ درصد ظرفیت هتل‌ها تکمیل شده است.

در بیشتر شهرها از جمله مشهد، بیشتر از نصف هتل‌ها تعطیل شده‌اند.

هتل‌ها که طولانی‌ترین رکود و بیکاری را تجربه می‌کنند، با وجود عدم استقبال مسافران و کاهش سفر، در مهرماه ۹۹ قیمت‌های‌شان را ۳۰ درصد افزایش داده‌اند.

این روزها که مذاکراتی برای بازگشایی مرزها به روی گردشگران خارجی و صدور ویزای توریستی صورت گرفته، هتلداران از تلاش برای تغییر قیمت‌ها و تعیین نرخ ارزی برای مسافران خارجی که هنوز برای سفر به ایران محدودیت و تردید دارند، سخن می‌گویند.

مناسب‌سازی قیمت هتل‌ها حق هتلداران است اما باتوجه به آمارها این مناسب‌سازی، حتما گرایش مردم را به استفاده از هتل‌ها، کمتر‌ هم خواهد کرد.

نیمی از هتل ها در بیشتر شهرها تعطیل هستند

جمشید حمزه‌زاده در اینباره اظهار کرد: «قیمت هتل‌ها متاثر از عرضه و تقاضا است، ضمن این‌که گاهی تخفیف‌هایی هم داده می‌شود.

ولی نمی‌توانیم قیمت‌ها را پایین‌تر یا بیشتر از نرخ مصوب ارائه دهیم».

تخفیف بالا و قیمت‌شکنی (Dumping) و ارزان‌فروشی، فقط به کیفیت خدمات خواهد زد، بنابراین اتحادیه هتل‌داران درحال بررسی موضوعِ تعیین «قیمتِ کف» هستند.

قیمت هتل برای مهمانان داخلی باید متناسب‌سازی شود.

درخواست هتل داران تعیین نرخ به صورت ارزی و ریالی است.

با آنکه هتل و مهمانسرا و مسافرخانه رسمی با نرخ‌های مختلف نه لزوما گران برای استفاده همه اقشار وجوددارد، باز هم عده‌ای تمایل دارند حتی تا چندین برابر قیمت هتل برای یک خانه اجاره‌ای که نظارتی بر مدیریت و پاکیزگی آن نیست، هزینه کنند.

پایان پیام

کد خبر : 201801 ساعت خبر : 6:48 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=201801
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات