هاله لاجوردی درگذشت

هاله لاجوردی درگذشت

به گزارش گلونی برادر وی، کاوه لاجوردی ساعاتی پیش در اکانت توییتری‌اش، از مرگ این جامعه‌شناس و مترجم خبر داد.

هاله لاجوردی، سابقه تدریس در دانشکده علوم‌اجتماعی دانشگاه تهران را در کارنامه داشت و ترجمه‌‌های متعددی از وی، در نشریه «ارغنون» به چاپ رسیده است.

همشهری نوشت: هاله لاجوردی متولدِ ۱۳۴۳ بود. وی مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را در رشته جامعه‌شناسی از دانشگاه تهران گرفت.

عنوان رساله وی در دوره کارشناسی ارشد «قدرت در خانواده» و دوره دکتری «بازنمایی زندگی روزمره در سینما» بود و از او کتابی با نام «زندگی روزمره در ایران مدرن» توسط نشر ثالث منتشر شده است.

از هاله لاجوردی مقالات متعددی همچون «فکت، دهشت و سکوت: تاملی بر چهارشنبه سوری»، «نظریه‏‌های زندگی روزمره»، «فضیلت جهان شمول: در باب دین در عصر جهانی»، «هرمنوتیک، بازسازی یا گفتگو»، «سیطره عمومی»، «زندگی قهرمانی و زندگی روزمره»‌‎، «درباره تضاد فرهنگ مدرن»‏، «لوکاچ و نظریه رمان»، «جامعه مدنی و نظریه سیاسی در آثار لومان»، «گزیده‌هایی از اخلاق صغیر »‌‎، «عقلانیت علمی و اتنومتدولوژی»، «شعر و تفکر انتزاعی»، «صنعتی شدن و سرمایه‌داری در آثار ماکس وبر»‌‎، «لوکاچ و جامعه‌شناسی ادبیات»، ‌‏«محدودیت‌های معرفت»‌‏، «عیسی مسیح و اسطوره‌شناسی» و «نقد ادبی قرن بیستم » منتشر شده است.

هاله لاجوردی درگذشت

پایان پیام

کد خبر : 203089 ساعت خبر : 11:35 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=203089
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات