وزیر در برابر بازپرس دادسرای فرهنگ و رسانه مینشیند
وزیر در برابر بازپرس دادسرای فرهنگ و رسانه مینشیند
استنکاف از اجرای اوامر قضایی در مورد فیلتر کردن اینستاگرام
به گزارش گلونی قوه قضاییه علیه وزیر ارتباطات اعلام جرم کرده و آذری جهرمی باید برای پاسخ به سوالات بازپرس دادسرای فرهنگ و رسانه در دادسرا حضور یابد.
برنا نوشت: «اعلام جرم دادستان کل کشور شامل محورهایی چون:
استنکاف از اجرای اوامر قضایی در مورد فیلتر کردن اینستاگرام علیرغم حکم صادره،
استنکاف از اجرای دستورات مقامهای دولتی که اشاره به ابلاغ رییس مرکز ملی فضای مجازی به وزارت ارتباطات برای کاهش پهنای باند بینالملل و محدودسازی پیامرسانهای خارجی دارد؛
عدم اجرای مصوبات شورای عالی فضای مجازی از جمله مصوبه سال ۹۱ شورا در مورد انسداد فیلترشکنها و VPNها و همچنین مصوبه حمایت از پیامرسانهای بومی است.
همچنین رسیدگی به شکایت مردم اهواز و چند شهر دیگر از وزیر ارتباطات، شکایت جاویدنیا معاون سابق دادستان کل کشور از جهرمی
و نیز شکایت سازمان صداوسیما از جهرمی در مورد اظهارنظر او در مورد بازپسگیری فرکانسهای باند ۷۰۰و۸۰۰ از دیگر اتهامات وزیر ارتباطات طرح شده است.»
وزیر در برابر بازپرس دادسرای فرهنگ و رسانه
بعد از مخابره این خبر سوالی که بیش از هر نکتهای به ذهن مخاطبان رسیده است و درباره آن بحث میشود این است:
آیا کلید گشایش مشکلات جامعه یا فضای مجازی، فیلترینگ است؟
مزیت و پاسخگویی فیلترینگ اینستاگرام بیشتر است یا ضررهای آن؟
بسیاری از کارشناسان حوزه رسانه معتقدند که باید از مداخله مستقیم در این حوزه دست برداشت.
سیاستگذاری، تسهیلگری، حمایت و نظارت با فیلترینگ و خط زدن صورت مساله متفاوت است.
فیلترینگ اینستاگرام راهیست که پیش از این با مسدود کردن تلگرام طی شده و نتیجه چندان رضایتبخشی نداشته است.
مردم همچنان به کمک فیلترشکن و ویپیان داخلی یا خارجی از تلگرام و یوتیوب و توییتر استفاده میکنند.
هیچکدام از پلتفرمهای ارائه شده ایرانی کارایی، اعتبار و امنیت لازم برای اقبال عمومی را به فعالان فضای مجازی ارائه نکردهاند.
نباید فراموش کرد که فضای اینستاگرام فارسی را بیشتر از آنکه صفحات غیراخلاقی اشغال کرده باشند، صفحههای سرگرمی و از آن مهمتر صفحات آموزشی و کسب و کار، اشغال کردهاند.
به این ترتیب ضرر اول فیلترینگ اینستاگرام شامل حال کسانی خواهد شد که در این وانفسای اقتصادی برای تبلیغات و فروش خدمات و کسب و کار خود از این فضا استفاده میکند.
پیچیدگیهای کاربری شبکههای اجتماعی، هر چه هست، چیزی نیست که با فیلترینگ، بدون فرهنگسازی یا ارائه جایگزین مناسب و قابل رقابت، قابل حل باشد.
پایان پیام
کد خبر : 200109 ساعت خبر : 1:39 ب.ظ