کرونا در شمال کشور میزبان شماست

کرونا در شمال کشور میزبان شماست

کاهش میزان رعایت پروتکل‌ها بر عهده مردم است یا مسئولان؟

به گزارش گلونی سخنگوی وزارت بهداشت گفت:«کاهش میزان رعایت پروتکل‌ها در کشور در این ایام می‌تواند به عنوان زنگ خطری جدی برای ما قلمداد شود.

دکتر سیما سادات لاری، که تصویرش با خبرهای تلخ کرونایی در پیک قبلی کرونا، در ذهن اغلب مردم مانده، اضافه کرد: «در حال حاضر تعداد ۱۸ شهرستان کشور در وضعیت نارنجی، ۱۲۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۰۶ شهرستان در وضعیت آبی بیماری کووید-۱۹ قرار دارند.

میانگین بروز هفتگی موارد مثبت بستری و همچنین میانگین بروز موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در هفته دوم بهمن ماه نسبت به هفته ماقبل دارای روند نسبتا کاهشی بوده است.

وی افزود: در هفته گذشته بیشترین میزان بروز هفتگی موارد مثبت بستری به ترتیب در استان‌های مازندران، گیلان و گلستان و همچنین بیشترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری در استان‌های مازندران، گیلان و خراسان شمالی گزارش شده است».

کرونا در شمال کشور

رابطه معنی‌داری بین لغو منع تردد بین شهری، کاهش کنترل سفرها و سهل‌گیری مسئولان بهداشتی و مردم در این خبر وجود دارد.

اینکه بیشترین ابتلا، وضعیت خط و مرگ و میر مربوط به خط سیر سفر در استان‌های شمالی کشور است، نشان می‌دهد، که اگر عبور و مرور بین شهرها در اسرع وقت مدیریت نشود، به زودی شاهد حضور دوباره خانم لاری در قاب تلویزیون با خبرهای به مراتب تلخ تر از پیک قبل خواهیم بود.

کرونای انگلیسی در حالی حضورش را در سکوت به رخ بی مبالاتی مردم و نبود مدیریت کنترل سفرها می‌کشد، که مسولان عزیز همین ستاد کرونا، با لبخند مشغول برگزاری جشنواره فجر و اکران فیلم‌های سینمایی و لابد حضور در فتوکال‌ها و گرفت امضا از سلبریتی‌ها هستند.

چهره‌های مطرحی که در همین مدت کوتاه خبر ابتلا، بستری و حتی از دست رفتنشان بر اثر ابتلا به کرونا خاطر همه ما را مکدر کرد.

انگار ما و مسئولان نازنین‌مان هنوز نپذیرفته‌ایم که ویروس کرونا به عنوان یک ویروس هوشمند، نیاز به هم‌زیستی هوشمندانه و مدیریت آگاهانه دارد.

کاش این روزها که هنوز خبری از تزریق واکسن نیست، دست کم تمدید لغو سفرها و اقدامات سخت‌گیرانه تر دربرابر تجمعات و…، کمی به رسیدن روزهای روشن بدون ماسک و کرونا، امیدوارمان می‌کرد.

پایان پیام

کد خبر : 202799 ساعت خبر : 10:52 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=202799
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات