یادم بود و کلاغ بود و من کتابی از مهران رنجبر است

یادم بود و کلاغ بود و من کتابی از مهران رنجبر است

کتاب «یادم بود و کلاغ بود و من» را انتشارات نودا در تیرماه ۱۳۹۹ منتشر کرده است.

به گزارش گلونی نویسنده این کتاب مهران رنجبر است و این دومین اثر منتشر شده اوست.

کتاب یادم بود و کلاغ بود و من، متشکل از سیزده داستان کوتاه است که نویسنده هر کدام آن را برای افراد نام‌دار و سرشناس نوشته است.

در هر داستان نویسنده به کمک کلاغ‌هایی که در صحنه حضور پیدا می‌کنند، حال و هوای مربوط به فرد مورد نظر را توصیف می‌کند و ارزش آنان را متبلور می‌کند.

داستان‌های کوتاهی برای عباس کیارستمی، ریچارد سوم، آنتوان چخوف، بزرگمهر حسین‌پور، اصغر نوری، مسعود فراستی، دختر لر، محمدزمان وفاجویی، او، کیهان کلهر، آلن دلون، فرامرز قریبیان و ساموئل بکت، سیزده داستان این کتاب را تشکیل می‌دهند.

داستان‌هایی که می‌تواند برای علاقه‌مندان به این افراد، جالب باشد و از خواندن آن لذت ببرند و البته از منظری متفاوت به شخصیت‌های مورد علاقه خود و بعضاً نام‌آشنا نگاه کنند.

مقدمه این کتاب را منیرالدین بیروتی نوشته و ویراستاری آن بر عهده مهسا محجوب‌ لاله است.

یادم بود و کلاغ بود و من

این گروه در تازه‌ترین فعالیت خود با همکاری نشر نودا، مجموعه داستان‌ کوتاه یادم بود و کلاغ بود و من را  باصدای نویسنده گویا کرده است.

در بخشی از این کتاب آمده است:

از حکم ابد تا بغض غزل، قاپ‌مون قاپ قمارخونه بوده و هست، درسته که قسم‌مون علی و نجفشه و حرف‌مون حرفه و اخم‌مون اخم، ولی قاپمون سه قاپه اونم تو تاریکی کوچه پس کوچه‌های خیابون ایران. وقتی می‌شینه این قاپ لاکردار استخونی دیگه دل و رودمون عرق نعنا لازم نمیشه و دارچین و زنجفیل‌خورمون نمی‌کنن…

مهران رنجبر متولد ۱۵ خرداد ۱۳۶۱ در بروجرد، بازیگر، کارگردان و نمایشنامه نویس است.

اغلب او را نقش‌آفرینی در سریال‌های مختلف تلویزیون به‌یاد می‌آوریم. اما باید دانست که او به‌ عنوان نویسنده هم شناخته می‌شود.

او فارغ‌التحصیل ادبیات دراماتیک است و از جمله فعالیت‌های او می‌توان به نویسندگی و کارگردانی نمایش‌های مارلون براندو، استیو جابز، کافه فرانسه و … اشاره کرد.

پایان پیام

نویسنده: سارا ملاعباسی

کد خبر : 201000 ساعت خبر : 7:30 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=201000
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات