‏نداشتن تکلیف نوروزی خبر خوش وزیر برای دانش آموزان!

‏نداشتن تکلیف نوروزی خبر خوش وزیر برای دانش‌آموزان!

به گزارش گلونی وزیر آموزش و پرورش گفت: «امسال تکالیف نوروزی برای دانش‌آموزان نداریم و آموزش مجازی معلمان نیز در ایام نوروز تعطیل است».

حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، ضمن اعلام این خبر افزود: «معلمان و خانواده‌ها هوشیار باشند فروش تکالیف نوروزی در فضای مجازی کلاهبرداری است».

وی در ادامه اظهار کرد: مشکل صادر نشدن کارنامه دانش‌آموزان در سامانه سیدا حل شده است و مدیران مدارس می‌توانند کارنامه‌های دانش‌آموزان را صادر کنند.

همچنین او از تلاش برای برگزاری حضوری امتحانات نهایی خرداد دانش‌آموزان در صورت موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد.

کرونا و غیر کرونا ندارد، تا بوده پیک بهاری و تکلیف نوروزی، دردسر بزرگ والدین و دانش‌آموزان بوده است.

به ویژه امسال که با شیوع کرونا و مجازی شدن تحصیل، بخشی از بار آموزش و انجام تکالیف و کمک به درس خواندن بچه‌ها بر دوش والدین بود.

‏نداشتن تکلیف نوروزی

آموزش مجازی از سال تحصیلی گذشته تاکنون به دلیل شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در دستور کار قرار گرفت.

در سال تحصیلی جاری هنوز دانش‌آموزان در بیشتر نقاط کشور، امکان حضور فیزیکی در مدارس را پیدا نکرده‌اند.

حتی امتحانات پایان ترم اول دانش‌آموزان نیز به صورت مجازی برگزار شد.

از نیمه دی ماه بنابر اعلام وزارت بهداشت وضعیت شهرها از نظر آمار کرونا تغییر محسوسی داشت و بیشتر شهرها در وضعیت آبی قرار گرفته بودند، به شکلی که زمزمه‌هایی از برگزاری کلاس‌های حضوری به گوش می‌رسید.

اما متاسفانه این شرایط موقتی بود و با قرار گرفتن مجدد بسیاری از شهرها در وضعیت هشدار امکان بازگشایی مدارس دست کم تا پایان سال تحصیلی جاری عملا منتفی شد.

متاسفانه برخی از سودجویان از همین شرایط پیش آمده و نگرانی والدین برای عقب نماندن فرزندان‌شان از تحصیل، سوءاستفاده می‌کنند.

فروش بسته‌های ویژه آموزشی دوران کرونا، چاپ کتاب‌های ویژه کمک درسی و حالا فروش تکالیف علمی نوروزی، برخی از این ترفندهاست.

پایان پیام

نویسنده: آرزو قدوسی

کد خبر : 205921 ساعت خبر : 3:09 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=205921
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات