گلونی

انتقاد از انتشار خبرهای کذب درباره اسلامی ندوشن

استاد محمدعلی اسلامی ندوشن کجاست و چه می‌کند؟

استاد محمدعلی اسلامی ندوشن کجاست و چه می‌کند؟

انتقاد از انتشار خبرهای کذب درباره اسلامی نُدوشن

به گزارش گلونی چند روز پیش خبر تلخ درگذشت استاد محمدعلی اسلامی ندوشن منتشر شد و بسیاری از رسانه‌ها هم آن را پوشش دادند اما خوشبختانه این خبر توسط همسر ایشان تکذیب شد.

ولی در ساعات اولیه انتشار خبر و قبل از تکذیب، موجی از نگرانی و ناراحتی در بین علاقه‌مندان به فرهنگ و ادبیات راه افتاد که تجربه تلخی بود.

این اتفاق باعث شد بیش از پیش، خبر رسانی از منابع رسمی و موثق و تعجیل نداشتن در انتشار خبر اهمیت خود را نشان بدهد.

انتقاد از انتشار خبرهای کذب درباره اسلامی ندوشن

علیرضا بهرامی شاعر و روزنامه‌نگار:

سایر ویدیوها در نماشای گلونی

حالا برنامه شب‌های هنر شبکه چهار سیما آخرین وضعیت سلامتی سلاطین حوزه فرهنگ، هنر و ادبیات را بررسی کرده و در برنامه خود اعلام می‌کند.

شیرین بیانی، نویسنده و پژوهشگر و همسر محمدعلی اسلامی ندوشن که هم‌اکنون در کانادا سکونت دارند درباره وضعیت این نویسنده و پژوهشگر که چندی است شایعه درگذشتش منتشر می‌شود و این‌بار برخی از رسانه‌های رسمی هم به انتشار آن پرداختند به رسانه‌ها گفت: من نمی‌دانم این از کجا درآمده است! پریروزها، پس‌پریروزها، چهار روز پیش هم چنین خبری را کسی به ما داد و ما هم تکذیب کردیم.

 من نمی‌دانم از کجا درآمده و چه‌جوری درآمده من نمی‌دانم والله. ایشان کسالتش در سه چیز خلاصه می‌شود؛ یکی ضعف است، یکی از پا افتادگی است و پایش کار نمی‌کند و مرض ‌بخصوصی ندارند و بهتر است بگوییم عرض دارند، عرض هم کهولت است.

جلو کهولت را هم نمی‌شود گرفت.

تئاتر، موسیقی، شعر، کتاب، معماری و سینما شش برگ از مجله تصویری و شبانه «شب‌های هنر» شبکه چهار را تشکیل می‌دهند که یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه هرهفته ساعت 23 با اجرای جواد مولانیا پخش می‌شود.

دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن متولد ۱۳۰۴ و دارای دکتری حقوق بین‌الملل از دانشگاه سوربن فرانسه و استاد دانشکده حقوق علوم سیاسی، استاد کرسی ادبیات دانشگاه تهران و مؤسس فرهنگ‌سرای فردوسی است.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل