گلونی

برندگان جایزه گرمی 2021 و جابه‌جایی چند رکورد

برندگان جایزه گرمی 2021 و جابه‌جایی چند رکورد

برندگان جایزه گرمی 2021 و جابه‌جایی چند رکورد

برندگان جایزه گرمی 2021 و جابه‌جایی چند رکورد

شصت و سومین دوره جوایز موسیقی گرمی با کسب جوایز چهار شاخه اصلی و جا به جایی چند رکورد توسط هنرمندان زن به کار خود پایان داد.

به گزارش گلونی به نقل از هالیوود ریپورتر، مراسم اعطای جوایز شصت و سومین دوره رویداد موسیقایی گرمی به صورت کاملا حضوری و با برگزاری فرش قرمز و رعایت پروتکل های بهداشتی در مرکز همایش‌های لس آنجلس برگزار شد و «بیانسه» با کسب سه جایزه و با رساندن مجموع جوایز خود به عدد ۲۸، به پرافتخارترین زن تاریخ این جوایز تبدیل شد.

این خواننده که با نامزدی در ۹ شاخه، در مراسم اعطای جوایز امسال حضور داشت در نهایت توانست سه جایزه بهترین موزیک ویدئو، بهترین اجرای R&B و بهترین آهنگ و اجرای رپ در قطعه مشترک با «مگان دی استالین» را کسب کند. این خواننده ۳۹ ساله آمریکایی با ۷۹ نامزدی، در میان تمامی هنرمندان زن در تاریخ این جوایز نیز رکورددار است.

«تیلور سوئیفت» نیز رکورد جدیدی به نام خود ثبت کرد و اولین خواننده زنی نام گرفت که سه بار متوالی موفق به کسب جایزه بهترین آلبوم سال می‌شود.

برندگان جایزه گرمی 2021

در سایر شاخه‌های اصلی، «مگان دی استالین» جایزه بهترین هنرمند جدید به همراه جوایز بهترین آهنگ و اجرای رپ را برای قطعه مشترک با «بیانسه» به خود اختصاص داد.

«بیلی آیلیش» هم جایزه مهم بهترین رکورد سال (آهنگ همه چیزی که خواستم) را به خانه برد.

جایزه و بهترین آهنگ سال هم برای آهنگ «نمی‌توانم نفس بکشم» به «H.E.R» تعلق گرفت تا چهار جایزه اصلی امسال جوایز گرمی همگی به هنرمندان زن اعطا شود.

«نوستالژی آینده» از «دوآ لیپا» هم جایزه گرمی بهترین آلبوم موسیقی پاپ را دریافت کرد.

در بخش جوایز مربوط به سینما، جایزه گرمی بهترین موسیقی متن به «جوکر» رسید و «بیلی آیلیش» برای فیلم «زمانی برای مردن نیست» از سری فیلم های «جیمز باند»، موفق به کسب جایزه بهترین آهنگ ساخته شده برای یک فیلم شد. این نخستین باری‌ست که جایزه گرمی بهترین آهنگ یک فیلم به اثری تعلق می گیرد که هنوز اکران عمومی نشده است.

مراسم سالانه جوایز موسیقی گرمی ۲۰۲۱ که قرار بود ابتدا در تاریخ ۳۱ ژانویه (۱۲ بهمن) برگزار شود، به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا با تاخیر در ۱۵ مارس (۲۵ اسفند) برگزار شد و «هری استایلز»، «کاردی بی»، «بیلی آیلیش»، «کریس مارتین»، «پست مالون»، «تیلور سوئیفت» و «جان مایر» از جمله هنرمندانی بودند که در مراسم اعطای جوایز گرمی امسال به اجرای موسیقی پرداختند.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل