گلونی

داروی گیاهی را چگونه استفاده کنیم؟

داروی گیاهی را چگونه استفاده کنیم؟

داروی گیاهی را چگونه استفاده کنیم؟

داروی گیاهی را چگونه استفاده کنیم؟

به گزارش گلونی مردم در سراسر ایران به سمت استفاده از گیاهان دارویی گرایش پیدا کرده‌اند. اما کدام داروی گیاهی مفید است؟ داروهای گیاهی خود را از کجا تهیه کنیم؟

گیاهان بومی ایران چه خواص دارویی دارند؟ طریقه مصرف هر کدام از داروهای گیاهی چگونه است؟ ما در این مطلب قصد داریم به این پرسش‌ها پاسخ بدهیم.

داروی گیاهی

درون هم محله‌ای، سر هر کوچه‌ای و کنار هر بقالی یک عطاری باز شده است و این یعنی مردم در ایران به داروهای گیاهی اهمیت می‌دهند.

سایت‌ها و کانال‌های بی‌شماری اطلاعات مربوط به داروهای گیاهی را منتشر می‌کنند.

تعداد آنها به قدری زیاد است و اطلاعاتی که می‌دهند به اندازه‌ای گسترده و متفاوت است که امکان تشخیص اطلاعات درست از نادرست را از مخاطب سلب می‌کنند.

اما هستند سایت‌ها و منابعی که به طور موثق و دقیق به خواص داروهای گیاهی می‌پردازند و می‌توان به اطلاعاتی که آنها منتشر می‌کنند اعتماد کرد.

پس از یک دوره چند ده ساله که طب سنتی و استفاده از گیاهان دارویی فراموش شده بود، حالا چند سالی است که مردم دوباره به این طب علاقه‌مند شده‌اند و متخصصان و پزشکان طب ایرانی در حال تبلیغ این میراث کهن بومی هستند.

شاید یکی از مزیت‌های گیاهان دارویی نسبت به داروهای شیمیایی کم‌ضرر بودن آنهاست.

البته آنها جایگزین داروهای مدرن و شیمیایی نیستند و طب جدید بسیار کارآمد و مهم است اما گیاهان دارویی هم مفید هستند.

داروهای گیاهی به مراتب عوارض جانبی بسیار کمتری نسبت به برخی داروهای شیمیایی دارند.

از آن سو ارزان‌تر و قابل دسترس‌تر هستند و معمولا اگر به اشتباه مصرف شوند خطرات کمتری نسبت به مصرف اشتباهی داروهای شیمیایی دارند.

مزیت دیگر داروهای گیاهی این است که در صورت مصرف مداوم و قرار گرفتن در سبد غذایی افراد، از ابتلا به بیماری‌ها و امراض مختلف پیشگیری می‌کنند.

همه ما می‌دانیم که واقعا پیشگیری بهتر از درمان است. پس استفاده از گیاهان دارویی باید هم این‌ چنین پرطرفدار شود.

اهالی خانه‌ای که در آن رایحه‌ روح‌نواز دمنوش دارچین و زنجبیل می‌پیچد مگر می‌توانند با یکدیگر سردی کنند؟

مرد میانسالی که بعد از برگشتن از اداره هر روز یک لیوان جوشانده‌ گل نسترن می‌نوشد مگر می‌تواند با خانواده خود تلخی کند؟

از ویژگی‌ها و مزیت‌های گیاهان دارویی هرچه بگوییم کم گفته‌ایم اما باید بدانیم که کدام داروی گیاهی برای چه مشکلی مناسب و چه میزان مصرف آن برای ما مفید است.

برای دانستن این موضوع حتما باید به متخصص مراجعه کنیم ولی قبل از آن بهتر است اطلاعات خود را نسبت به گیاهان دارویی تقویت کنیم.

باید نام گیاهان دارویی را بشناسیم و طریقه مصرف آنها را بدانیم. باید با گیاهان بومی محلی زندگی خود آشنا شویم و گیاهان سمی و مضر را تشخیص بدهیم.

ما باید قیافه و شکل این گیاهان را ببینیم تا آنها را با یکدیگر اشتباه نگیریم. ما باید با نحوه چیدن گیاهان دارویی از دشت و جنگل و کوه آشنا شویم تا با برداشت غیراصولی گیاهان دارویی نسل آنها را از بین نبریم.

ما باید نحوه حفظ و نگهداری داروهای گیاهی در منزل را بلد باشیم تا اثر دارویی آنها از بین نرود.

این اطلاعات جزو اطلاعاتی است که متخصصان فرصت نمی‌کنند به شما منتقل کنند.

ما در پایگاه خبری گلونی به‌گزین این اطلاعات را در اختیار شما می‌گذاریم. با مطالب اختصاصی ما در حوزه گیاهان دارویی همراه باشید چرا که پیشگیری بهتر از درمان است.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل