گلونی

داستان محمدحسین روانبخش در جلسه 93 مکتب خانه طنز

داستان محمدحسین روانبخش

داستان محمدحسین روانبخش در جلسه 92 مکتب خانه طنز

داستان محمدحسین روانبخش در جلسه 92 مکتب خانه طنز بررسی شد

به گزارش گلونی نود و سومین جلسه از سلسله جلسات مکتب‌خانه طنز در روز سه‌شنبه نوزدهم اسفندماه ۹۹ ساعت ۲۱ برگزار شد.

در این جلسه که به بررسی و تحلیل یکی از آثار طنز محمدحسین روانبخش اختصاص داشت، عده‌ای از علاقه‌مندان به طنز و طنزنویسی به صورت مجازی حضور داشتند.

داستان محمدحسین روانبخش

متن طنز «چندتا مورچه‌ بی‌ آزار» از محمدحسین روانبخش که در کتاب یک دو سه طنز به انتخاب خانم رویا صدر متنشر شده است در این جلسه مکتب‌خانه طنز خوانده شد و تکنیک‌ها و ظرافت‌های قلم نویسنده مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

متن طنز «چندتا مورچه‌ بی‌ آزار» در پایگاه خبری گلونی نیز منتشر شده است که برای خواندن آن می‌توانید روی این لینک کلیک کنید.

 سایر ویدیوها در نماشای گلونی

محمدحسین روانبخش طنزنویس و روزنامه‌نگار معروف که سابقه سردبیری روزنامه مردم‌سالاری را نیز در کارنامه حرفه‌ای خود داشته است، پیش‌تر در حوزه طنز فعالیت بیشتری داشت و متن‌ها و داستان‌های طنز خوبی را با قلم منحصربه‌فرد خود می‌نوشت.

در پایان این جلسه و پس از آنکه حاضرین نظرات خود را پیرامون مطلب طنز محمدحسین روانبخش عنوان کردند، رضا ساکی مدرس این کارگاه پس از معرفی کتاب یک دو سه طنز از رویا صدر به قدرت قلم محمدحسین روانبخش اشاره کرد و استفاده از داستان‌ها و اشارات غیرمستقیم برای فهماندن یک موضوع و ارائه یک نقد را نشان از سواد بالا و تسلط روانبخش بر ادبیات طنز و رسانه دانست و به هوشمندی و ظرافت‌های تکنیکی قلم ایشان اشاره کرد.

این متن یک داستان طنز اجتماعی و ژورنالیستی است و هرچند همراه با عصبانیت نیست اما نقد دارد و قصد اصلاح در خط‌به‌خط آن درک می‌شود.

برای شرکت در جلسات بعدی مکتب‌خانه طنز کافی است در زمان برگزاری روی این لینک کلیک کنید، سپس گزینه مهمان را انتخاب کنید و پس از نوشتن نام خود وارد وبینار شوید.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل