گلونی

سد بلارود خسرو شاهانی در جلسه 88 مکتب خانه طنز

سد بلارود خسرو شاهانی در جلسه 88 مکتب خانه طنز

سد بلارود خسرو شاهانی در جلسه 88 مکتب خانه طنز

سد بلارود خسرو شاهانی در جلسه 88 مکتب خانه طنز

به گزارش گلونی هشتاد و هشتمین جلسه از سلسله جلسات مکتب خانه طنز در روز یکشنبه سوم اسفندماه ۹۹ ساعت ۲۱ برگزار شد.

در این جلسه که به بررسی و تحلیل یکی از متن‌های طنز خسرو شاهانی اختصاص داشت، عده‌ای از علاقه‌مندان به طنز و طنزنویسی به صورت مجازی حضور داشتند.

داستان سد بالارود از خسرو شاهانی که در سال ۱۳۷۲ در مجله گل‌آقا منتشر شد، در این مکتب خانه از زوایای مختلف بررسی و تکنیک‌ها و ترفندهای طنزنویسی نیز بیان شد.

سد بلارود خسرو شاهانی

قبل از دیدن جلسه این متن را بخوانید.

 

 سایر ویدیوها در نماشای گلونی

داستان سد بالارود همانطور که از نامش پیداست به موضوع ساخت سد در کشور اشاره دارد و می‌توان از این جهت آن را یک داستان محیط‌زیستی قلمداد کرد.

شاهانی طنزنویس، داستان‌نویس و خبرنگاری بود که با نشریاتی همچون توفیق، فکاهیون، گل‌آقا و… همکاری داشت و آثارش در آن نشریات به چاپ می‌رسید.

به گفته بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایران، خسرو شاهانی از نویسندگان شناخته‌ شده در طنز اجتماعی و ژورنالیستی معاصر است و مجموعه‌ای از بهترین داستان‌های طنز ایران را با سبک و سیاق خاص خود نوشته و علاوه بر برقراری ارتباط با خوانندگان عام و ساده‌پسند، از نظر تکنیک داستان‌نویسی نیز قابل توجه و دفاع است.

در پایان رضا ساکی مدرس این کارگاه یکی از وظایف طنزنویس را بیان معضلات و مشکلات سال‌های آینده دانست و گفت: وظیفه طنزنویس فقط نقد مشکلات روز جامعه نیست و یک طنزنویس حرفه‌ای و باسواد می‌تواند رفتاری که امروز انجام می‌شود اما مشکلات و معضلاتی در سال‌های آینده رقم می‌زند را نیز شناسایی کنید و آن موضوعات را با قلم طنز خود مورد نقد قرار بدهد.

برای شرکت در جلسات بعدی مکتب‌خانه طنز کافی است در زمان برگزاری روی این لینک کلیک کنید، سپس گزینه مهمان را انتخاب کنید و پس از نوشتن نام خود وارد وبینار شوید.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل