بیل گیتس چراغ راه عطر مهران مدیری
آن مرد با عطر آمد!
- شخصیتها در همه جای دنیا از برند رسانهای خود در جهت منافع اقتصادی بهره میبرند. و این ربطی به نوع واکنش آنها به مسائل جامعه ندارد.
- از سویی برخی عقیده دارند که چهرهها، مورد سوءاستفاده شرکتها برای اهداف تجاری قرار میگیرند.
به گزارش گلونی مهران مدیری هم بعد از نوید محمدزاده برند اختصاصی عطر خودش را روانه بازار کرد.
شاید فکر کنید این عطر به درد زندگی و معیشت قشر آسیبپذیر نمیخورد که او همیشه از آنها دفاع میکند.
شاید فکر کنید این قشر اگر پول داشت، به جای خرید یک عدد عطر مدیری، معادل پروتئینی آن یعنی چند کیلو گوشت گوسفندی درجه یک خریداری میکرد تا مجبور نباشد سنگدان چرخکرده را بهجای گوشت به خانوادهاش قالب کند، ولی برای یک بار هم که شده در زندگیتان جدی باشید و سطحی به مسائل نگاه نکنید.
فرض کنید مهران قصه ما بهجای تولید عطر، از شهرت و محبوبیتش برای تأسیس یک سازمان مردمنهاد با اهداف دهانپرکنی مثل کمک به کودکان بیسرپرست استفاده میکرد.
معلوم است که بلافاصله با مسؤولین مربوطه درگیر میشد. بعدش هم که توئیتهای مورددار و مصاحبههای جنجالی و ممنوعالکاری و ممنوعالتصویری.
یک مدیریِ «از سلبریتگیافتاده» هم که بهدرد کسی نمیخورد.
چوب اصلیاش را هم آن سازمان مردمنهاد و مردم بیچاره میخورند.
تازه اگر برخوردهای اینچنینی هم نشود، آخر و عاقبت بهتری در انتظار او و مردم نیازمند نیست.
بیل گیتس چراغ راه عطر مهران مدیری
نمونهاش همین بیل گیتس. روزگاری ثروتمندترین مرد جهان بود ولی با سرگرم شدن به جنگولکبازیهای سخیفی مثل فعالیتهای بشردوستانه، کلی از سرمایهاش را به باد فنا داد.
تازه گفته قصد ندارد چیزی برای فرزندانش به ارث بگذارد و ثروتش بعد از مرگش صرف امور خیریه خواهد شد.
یعنی بعد از چند سال همه چیز دود میشود و میرود هوا. به جایش فرض کنید او همچنان ثروتمندترین مرد جهان باقی میماند و فرزندانش را هم در همین راه هدایت میکرد.
خانوادهی گیتس حالا حالاها میتوانستند در مورد دغدغههای مردم نیازمند سخنسرایی و آنتنفرسایی کنند و خب، همه میدانیم چیزی که مردم به آن محتاجند، نه اقدام عملی کوتاهمدت، که حرفزدن بلندمدت است.
مهران مدیری با عبرت گرفتن از اشتباهات امثال بیل گیتس دارد راه درست را میرود.
دقیقا به همین علت هم هست که عطرش حدودا 150 هزار تومان از عطر نوید محمدزاده گرانتر است.
پایان پیام
نویسنده: مسعود توکلی