علت تعطیل شدن سینماها در تهران چیست؟

علت تعطیلی شدن سینماها در تهران چیست؟

در روزهای گذشته اخباری مبنی بر تعطیلی تعدادی از سینماهای تهران منتشر شد.

صاحبان این سینماها عقیده دارند که در روزهای کرونا کسی به سینما نمی‌رود و کاربری سینما بازده مناسبی نخواهد داشت.

به گزارش گلونی در سال ۱۳۹۹ شاهد تعطیلی‌های متناوب سینماهای قدیمی تهران بودیم.

تعطیلی سینما شهر قشنگ شروع این تعطیلی‌ها بود.

این سینما که خاطره هفتاد ساله‌ای از فیلم‌ها و مردمی که به آن‌جا رفت و آمد می‌کردند داشت و به مدت ۱۲ سال بود که تعطیل شده بود، در مرداد خبر فروش آن منتشر شد.

بعد از آن سینما گلریز هم که در محله یوسف‌آباد واقع شده و در ابتدا پاتوق فعالیت‌های هنری مهین و مصطفی اسکویی بوده و بیش از ۶۰ سال قدمت دارد، به دلیل اختلاف میان مالک و صاحب سرقفلی پلمب شده و حکم قطعی از سوی معاون دادستان صادر شد.

عکس‌های زیر را مرجان حاجی رحیمی منتشر کرده است:

علت تعطیلی شدن سینماها در تهران چیست؟
علت تعطیلی شدن سینماها در تهران چیست؟
علت تعطیلی شدن سینماها در تهران چیست؟
علت تعطیلی شدن سینماها در تهران چیست؟

باتوجه به قدمت بالای بنا و احتمال ریزش، برای جلوگیری از ناامنی، فعلاً حکم تعطیلی این سینما در بهمن ماه امسال به صورت رسمی اعلام شد.

علت تعطیل شدن سینماها در تهران چیست؟

مدتی قبل سینما بلوار در بلوار کشاورز هم که زمانی یکی از سینماهای مدرن تهران بوده تغییر کاربری پیدا کرده و به مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران تبدیل شده است.

طبق پیگیری‌ها، ملک این سینما در اختیار دانشگاه تهران بود و سرقفلی آن در اختیار مرحوم حکاک که الان به ورثه او رسیده است.

اما یکی از مشکلات اساسی بر سر راه این سینماها همین است که در خیلی از این موارد، مانند سینما شهر قشنگ، ورثه توان مالی یا انگیزه کافی برای نگهداری و سر پا نگه داشتن این سینماها را ندارند.

بسیاری از این سینماها به دلیل فرسودگی و متروکه شدن با تخریب و تغییر کاربری مواجه شدند، اما برخی دیگر هم به دلیل رکود سینما و کم بودن تماشاگر رو به تعطیلی می‌روند و در شرایط فعلی کرونا هم مزید بر علت شده است.

سینما عصر جدید تعطیل نشده است

برهمین اساس به تازگی مدیران سینما عصر جدید در خیابان طالقانی هم تصمیم به تعطیلی این سینما گرفته‌اند.

هرچند که صاحبان آن‌ها عقیده دارند این تعطیلی موقتی است و قصد تغییر کاربری این سینما وجود ندارد.

عبدالله علیخانی تهیه‌کننده سینما و مدیر سینما عصر جدید در این‌باره گفت: «دلیل این تعطیلی مشخص است، فعلاً سینماها مخاطب ندارند و هیچ آدم عاقلی در این شرایط به سینما نمی‌رود.

وقتی سینما مشتری ندارد طبیعی است که سینما تعطیل باشد و به هیچ‌وجه این خبر که سینمای عصر جدید به طور کامل تعطیل شده‌ است صحت ندارد.

متأسفانه همچنان سینماها مخاطب ندارند و فروش بلیت به حداقل رسیده است و قطعاً تا زمانی که این وضعیت را شاهد باشیم برای بازگشایی سینما اقدام نمی‌کنیم اما پس از بهتر شدن شرایط سینما عصر جدید به کار خود ادامه می‌دهد.»

در آستانه سال جدید و تعطیلی یک‌ساله سینماهای قدیمی به دلایل مختلف، بار دیگر این موضوع را یادآوری کرد که هنر نمایش در کنار بسیاری از مشاغل در کرونا دچار آسیب جدی شدند و باید برای حفظ آن فکری اساسی شود و البته باید دید که در آینده چه سرنوشتی برای آن‌ها رقم زده خواهد شد.

پایان پیام

کد خبر : 208145 ساعت خبر : 8:55 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=208145
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات