گلونی

کتاب دیوارها را برداریم اثر تحسین شده پوریا قلیچ خانی در جایزه مهرگان علم

کتاب دیوارها را برداریم اثر تحسین شده پوریا قلیچ خانی در جایزه مهرگان علم

کتاب دیوارها را برداریم اثر تحسین شده پوریا قلیچ خانی در جایزه مهرگان علم

کتاب دیوارها را برداریم اثر تحسین شده پوریا قلیچ خانی در جایزه مهرگان علم است

اسامی برگزیدگان و تقدیرشدگان این دوره جایزه مهرگان علم در سه بخش بهترین کتاب‌های علمی- زیست‌محیطی، برترین تشکل‌های زیست‌محیطی (NGOها) و اثرگذارترین شخصیت‌های محیط زیست ایران، ساعت ۱۴ روز پنجشنبه ۱۴ اسفندماه مقارن با روز جهانی حیات وحش و اولین سالروز درگذشت مهندس اسکندر فیروز رییس هیأت داوران جایزه مهرگان علم اعلام شد.

به گزارش گلونی اولین اثر تحسین شده این جایزه، کتاب دیوارها را برداریم از پوریا قلیچ خانی است که از طرف نشر نقش مانا به چاپ رسیده است.

این کتاب مجموعه عکس با موضوع کودک و طبیعت بوده و در دو زبان انتشار یافته است.

کتاب دیوارها را برداریم

سخنان پوریا قلیچ خانی نویسنده تحسین شده اول این دوره از جایزه مهرگان علم را ببینید:

سایر ویدیوها در نماشای گلونی

پوریا قلیچ خانی

از تجربیات و سابقه پوریا قلیچ خانی می‌توان به این موارد اشاره کرد:

– دانش‌آموخته رشته محیط زیست در مقطع لیسانس از دانشگاه گیلان و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد گرایش تنوع زیستی از دانشگاه شهید بهشتی تهران.

– پیشتاز فعالیت در حوزه هنر و محیط زیست از سال ۱۳۸۹ تاکنون با ادغام و تلفیق هنرهای مستندسازی، عکاسی و موسیقی با دانش تخصصی محیط زیست جهت ارتقای سطح آگاهی عمومی و درک بیشتر اهمیت حفاظت از طبیعت.

– همکاری با شبکه دو سیما (برنامه با ما بیا)، به عنوان برنامه‌ساز مجموعه آموزشی محیط زیست برای کودکان با نام «سفرهای محیط زیستی» به عنوان برنامه ویژه کودک و طبیعت در رسانه ملی.

– آهنگساز اثر «عطر رویای سیب» به عنوان یکی از اولین قطعات موسیقی مرتبط با محیط زیست و راهیابی به مرحله نهایی نخستین جشنواره موسیقی سبز.

– سازنده مستندهای مرتبط با طبیعت از جمله «غار دانیال» و «پیک‌های طبیعت» و همکار تصویربرداری حیات وحش در برنامه طبیعت ۳۶۰.

– برگزارکننده تور سراسری عکس کودک و طبیعت با ۲۳ نمایشگاه در ۱۶ استان کشور با حمایت دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست.

– کسب دیپلم افتخار از ششمین جشنواره تندیس ملی فداکاری دانشجویان ایران در حوزه محیط زیست در سال ۱۳۹۵.

– عکاس برگزیده جشنواره ملی عکس در راه مدرسه در سال ۱۳۹۵.

گفتنی است داوری این دوره‌ جایزه مهرگان علم را هفت تن از برجسته‌ترین کارشناسان محیط زیست ایران متشکل از: زنده‌یاد اسکندر فیروز، هوشنگ ضیایی، اسماعیل کهرم، عبدالحسین وهاب‌زاده، محمد درویش، زهرا قلیچی‌پور و مژگان جمشیدی بر عهده داشتند.

شایان ذکر است که فراخوان دوره‌های شانزدهم و هفدهم جایزه مهرگان علم که به کتاب‌های علمی منتشر شده در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ و همچنین عملکرد تشکل‌های زیست‌محیطی در این بازه زمانی اختصاص دارد متعاقباً منتشر خواهد شد.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل