گلونی

کتاب فواید تالاب ها اثر تحسین شده هنریک مجنونیان و همکاران در جایزه مهرگان علم

کتاب فواید تالاب‌ها اثر تحسین شده هنریک مجنونیان و همکاران در جایزه مهرگان علم

کتاب فواید تالاب‌ها اثر تحسین شده هنریک مجنونیان و همکاران در جایزه مهرگان علم

کتاب فواید تالاب ها اثر تحسین شده هنریک مجنونیان و همکاران در جایزه مهرگان علم

اسامی برگزیدگان و تقدیرشدگان این دوره جایزه مهرگان علم در سه بخش بهترین کتاب‌های علمی- زیست‌محیطی، برترین تشکل‌های زیست‌محیطی (NGOها) و اثرگذارترین شخصیت‌های محیط زیست ایران، ساعت ۱۴ روز پنجشنبه ۱۴ اسفندماه مقارن با روز جهانی حیات وحش و اولین سالروز درگذشت مهندس اسکندر فیروز رییس هیأت داوران جایزه مهرگان علم اعلام شد.

به گزارش گلونی یکی از آثار تحسین شده این جایزه، کتاب فواید تالاب‌ها (ارزش‌ها و کارکردهای تالاب‌ها) نوشته هنریک مجنونیان، ناهید احمدی، زهرا قلیچی‌پور، نازنین جامعی است که از طرف نشر نقش معارف به چاپ رسیده است.

کتاب فواید تالاب ها

سخنان ناهید احمدی یکی از نویسندگان فواید تالاب‌ها را ببینید:

سایر ویدیوها در نماشای گلونی

سخنان نازنین جامعی یکی از نویسندگان فواید تالاب‌ها را ببینید:

سایر ویدیوها در نماشای گلونی

زنده‌یاد هنریک مجنونیان یکی از نامزدهای دریافت جایزه مهرگان علم در بخش یک عمر تلاش در عرصه محیط زیست بود.

هنریک مجنونیان، استاد، پژوهشگر، کارشناس و نویسنده حوزه محیط زیست (۱۳۹۹-۱۳۳۰) پایه‌گذار علم نوین حفاظت و مدیریت مناطق تحت حفاظت در ایران است.

او از سال ۱۳۵۴ تا سال ۱۳۸۶ در سازمان محیط زیست و آموزشکده محیط زیست به عنوان کارشناس اجرایی و عضو هیأت علمی مشغول به کار بود. در این مدت ضمن تلاش مستمر برای تربیت دانشجویان و آموزش کادر اجرایی برای سازمان محیط زیست، در زمینه تعیین رویکردهای حفاظت و راهبردهای ابتکاری در مدیریت مناطق تحت حفاظت نقشی تعیین‌کننده داشت.

تا یک دهه گذشته بیشتر مناطق تحت حفاظت ایران به همت او و همکارانش طراحی شده‌اند و شکل گرفته‌اند.

بازنشستگی در سال ۱۳۸۶ از تأثیرگذاری عظیم او بر بخش‌های آموزشی و اجرایی حوزه محیط زیست کم نکرد و  همچنان تا ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ که روح بلندش زمینی را که عاشقانه برای حفظش کوشیده بود ترک نمود این اثر گذاری ادامه داشت. اندیشه او همچنان در بنیان حفاظت از طبیعت ایران جاری است.

گفتنی است داوری این دوره‌ جایزه مهرگان علم را هفت تن از برجسته‌ترین کارشناسان محیط زیست ایران متشکل از: زنده‌یاد اسکندر فیروز، هوشنگ ضیایی، اسماعیل کهرم، عبدالحسین وهاب‌زاده، محمد درویش، زهرا قلیچی‌پور و مژگان جمشیدی بر عهده داشتند.

شایان ذکر است که فراخوان دوره‌های شانزدهم و هفدهم جایزه مهرگان علم که به کتاب‌های علمی منتشر شده در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ و همچنین عملکرد تشکل‌های زیست‌محیطی در این بازه زمانی اختصاص دارد متعاقباً منتشر خواهد شد.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل