گلونی

کتاب مارهای ایران اثر برگزیده مهدی رجبی زاده در جایزه مهرگان علم

کتاب مارهای ایران اثر برگزیده مهدی رجبی زاده در جایزه مهرگان علم

کتاب مارهای ایران اثر برگزیده مهدی رجبی زاده در جایزه مهرگان علم

کتاب مارهای ایران اثر برگزیده مهدی رجبی زاده در جایزه مهرگان علم

اسامی برگزیدگان و تقدیرشدگان این دوره جایزه مهرگان علم در سه بخش بهترین کتاب‌های علمی- زیست‌محیطی، برترین تشکل‌های زیست‌محیطی (NGOها) و اثرگذارترین شخصیت‌های محیط زیست ایران، ساعت ۱۴ روز پنجشنبه ۱۴ اسفندماه مقارن با روز جهانی حیات وحش و اولین سالروز درگذشت مهندس اسکندر فیروز رییس هیأت داوران جایزه مهرگان علم اعلام شد.

به گزارش گلونی یکی از این آثار کتاب مارهای ایران از دکتر مهدی رجبی‌زاده بوده که از طرف نشر نقش ایرانشناسی به چاپ رسیده است.

کتاب مارهای ایران از نتیجه بیش از ۱۰ سال مطالعات مهدی رجبی‌زاده در مورد مارهای ایران و با حمایت امیرحسین بختیاری، مدیر انتشارات ایرانشناسی، تدوین شده ‌است.

کتاب مارهای ایران

خرید آنلاین این کتاب

وبینار مارهای ایران در گلونی

سخنان دکتر مهدی رجبی‌زاده برگزیده این دوره از جایزه مهرگان علم را ببینید:

 سایر ویدیوها در نماشای گلونی

مهدی (خسرو) رجبی‌زاده مطالعات خود در مورد مارهای ایران را از سال ۱۳۸۳، در دوره فوق‌لیسانس بیوسیستماتیک جانوری دانشگاه شهید بهشتی و زیر نظر دکتر بهرام کیابی با مطالعه در مورد افعی‌های کوه‌زی جنس Montivipera شروع کرد.

در ادامه، به‌عنوان مربی پژ‍وهشی در مرکز بین‌المللی علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم‌محیطی کرمان مشغول به کار شد.

با انجام سفرهای تحقیقاتی در طبیعت ایران، بازدید موزه‌های تاریخ طبیعی اروپایی و همکاری گسترده با دکتر نصراله رستگار پویانی و دکتر حاجی قلی کمی، درمورد تنوع خزندگان ایران به خصوص مارهای زاگرس مطالعه کرد.

سال ۱۳۹۰ برای ادامه تحصیل به بلژیک رفت و با آنالیز همه اطلاعاتی که در مورد مارهای ایران جمع‌آوری کرده بود، پایان‌نامه دکتری خود را تحت عنوان بررسی تنوع زیستی مارها در کوهستان شمالی و غربی ایران در دانشگاه گنت بلژیک دفاع‌ نمود.

سال ۱۳۹۷ برای دوره پست دکتری رهسپار موزه ملی تاریخ طبیعی فرانسه در پاریس شد.

گفتنی است داوری این دوره‌ جایزه مهرگان علم را هفت تن از برجسته‌ترین کارشناسان محیط زیست ایران متشکل از: زنده‌یاد اسکندر فیروز، هوشنگ ضیایی، اسماعیل کهرم، عبدالحسین وهاب‌زاده، محمد درویش، زهرا قلیچی‌پور و مژگان جمشیدی بر عهده داشتند.

شایان ذکر است که فراخوان دوره‌های شانزدهم و هفدهم جایزه مهرگان علم که به کتاب‌های علمی منتشر شده در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ و همچنین عملکرد تشکل‌های زیست‌محیطی در این بازه زمانی اختصاص دارد متعاقباً منتشر خواهد شد.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل