گلونی

گران فروشی فیلیمو و نماوا در بازار بی ‌رقیب

گران فروشی فیلیمو و نماوا در بازار بی ‌رقیب

گران فروشی فیلیمو و نماوا در بازار بی ‌رقیب

گران فروشی فیلیمو و نماوا در بازار بی ‌رقیب

دلیل گران شدن اشتراک فیلیمو و نماوا چیست؟

به گزارش گلونی دو پلتفرم ایرانی پخش فیلم و سریال یعنی فیلیمو و نماوا، هزینه اشتراک خود را بی‌توجه به شرایط کرونا و مسائل اقتصادی مردم، افزایش داده‌اند.

نماوا و فیلیمو در یک حرکت هماهنگ هزینه اشتراک را از ۲۵ به ۵۹ هزار تومن افزایش دادند که با مالیات می‌شود ماهانه ۶۴ هزار و ۳۱۰ تومان.

گران شدن نزدیک به هشتاد درصدی حق اشتراک این پلتفرم‌ها در شرایط بسته بودن اغلب سینماهای کشور، هیچ دلیل منطقی و روشنی جز در نظر نگرفتن شرایط مخاطبان ندارد.

اینکه آن‌ها سرمایه ‌بسیای را صرف تولید سریال برای رسیدن به سود و جذب مخاطب بیشتر کرده‌اند، بهانه خوبی برای بی‌توجهی به نارضایتی مخاطبان نیست.

افزایش هزینه های جاری، افزایش هزینه های پرسنل و … هم توجیه خوبی برای این افزایش نیست.

گران فروشی فیلیمو و نماوا در بازار بی ‌رقیب

این دو پلتفرم علاوه بر هزینه اشتراک منابع درآمدی هنگفت‌تری نیز دارند.

مثلا این دو پلتفرم بر اساس قراردادهای موجود، درصدی از فروش ترافیک اینترنتی را دریافت می‌کنند و همین مساله یک درآمد کلان جانبی برای آنهاست.

ضمن آنکه مدت‌هاست این دو پلتفرم از حمایت‌های مختلف دولت و تخصیص پهنای باند با قیمت متعارف یا ارائه اینترنت رایگان و یا نیم‌بها استفاده می‌کنند.

مجوز تاسیس سامانه‌های برخط نمایش فیلم و سریال را ساترا صادر می‌کند.

این روزها نظارت بر حقوق مصرف‌کننده و افزایش غیرمنطقی خدمات ای سامانه‌ها نیز بر عهده ساتراست.

مزایای استاده از این پلتفرم‌ها علاوه بر مصرف اینترنت نیم‌بها، وجود دوبله اختصاصی یا زیرنویس برای برخی فیلم‌های روز و مناسب بودن برای تماشای کودکان (بدلیل سانسور فیلم)، از دلایل اقبال عمومی نسبت به این سامانه‌ها بود.

با وجود عدم دسترسی به فایل فیلم و امکان اشتراک با دوستان یا محدودیت زمانی مشاهده فیلم‌های دانلود شده از این سایت‌ها مردم همچنان از این سامانه‌ها استفاده می‌کردند.

آنها که همه رقبا را کنار زدند در بازار بی‌رقیب هم گران‌فروشی می‌‌کنند.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل