آش ماسوا کرمانشاه که از خوشمزه ترین غذاهای محلی

آش ماسوا کرمانشاه که از خوشمزه ترین غذاهای محلی

به گزارش گلونی چشیدن غذایی خوش طعم و لذیذ را با آش ماسوا کرمانشاه تجربه کنید. این آش سنتی و محلی بسیار خوش طعم بوده و هر شهر برای طبخ آن دستور العمل‌های متفاوتی دارد. با ما همراه باشید تا شما را با طرز تهیه آن به روش کرمانشاهی آشنا کنیم.

مواد لازم برای تهیه آش

  • بلغور گندم ۱۰۰ گرم
  • برنج نیم دانه ۱۰۰ گرم
  • اسفناج ۱۰۰ گرم
  • پیاز ۲ عدد
  • نخود ۱۵۰ گرم
  • کشک یک پیمانه
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه لازم
  • جعفری تازه و پونه خشک برای تزیین

طرز تهیه آش ماسوا کرمانشاه

اگر اکنون آماده آشپزی هستید باید ابتدا حبوبات این آش را از شب قبل بصورت جداگانه خیس کنید. این کار سبب می‌شود تا در حین آشپزی حبوبات زود‌تر پخته شده و نفخ آنها از بین برود.

بعد از آن نخود‌ها را همراه با چند لیوان آب روی حرارت قرار دهید و زمانی که پخته شوند آنها را کنار گذاشته تا در زمان مناسب به آش اضافه کنید.

سپس برنج از قبل خیس شده را همراه با چند لیوان آب درون قابلمه بریزید بعد از آن بلغور‌ها را نیز به قابلمه اضافه کرده و بگذارید تا آب بجوشد. بعد از اینکه آب درون قابلمه بجوش آمد حرارت را ملایم کرده و اجازه دهید تا برنج  بلغور بخوبی پخته شوند.

در حین پختن آنها در تابه مقداری روغن بریزد و پیاز‌های خرد شده را درون آن ریخته و تفت دهید. این کار را تا زمانی که پیاز‌ها طلایی شوند ادامه دهید. سپس اسفناج‌ها را بصورت درشت خرد کرده و به پیاز‌های درون تابه اضافه کنید و آنها را تفت دهید تا نرم شوند.

بعد از اینکه اسفناج‌ها بخوبی پخته و آب آنها تبخیر شده آنها را به قابلمه اضافه کنید و بگذارید با برنج و بلغور مخلوط شوند. بعد از آن نخود‌های از پیش پخته شده را با ادویه، نمک و فلفل به آش اضافه کنید.

در مرحله بعد اجازه دهید تا مواد آش روی حرات کم بخوبی پخته شده و جا بیفتند.

بعد از پخته شدن آش کشک را به آش اضافه کرده و خوب هم بزنید تا با تمامی مواد درون آش مخلوط شود. در نهایت اجازه دهید ۵ دقیقه آش شما همراه با کشک بجوشد. اکنون  می‌توانید این غذای لذیذ و خوشمزه را میل نمایید. نوش جانتان.

پایان پیام

نویسنده: محمد شهبازی

کد خبر : 206448 ساعت خبر : 9:30 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=206448
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات