تحویل اتاق check in هتل یا اقامتگاه چه نکاتی دارد؟
به مسافران بگویید قبل از تحویل ابزار و تجهیزات اتاق را چک کنند
تحویل اتاق check in هتل یا اقامتگاه چه نکاتی دارد؟
به مسافران بگویید قبل از تحویل ابزار و تجهیزات اتاق را چک کنند
به گزارش گلونی چه مستقل سفر کنید و چه راهنمای گردشگری، فرایند پذیرش هتل و تحویل اتاق (check in) یکی از بخشهای جدایی ناپذیر سفر است.
هنگام تحویل اتاق در هتل یا اقامتگاه نکاتی وجود دارد که رعایت آن ها می تواند از ایجاد درگیری و بحران جلوگیری کند.
یک راهنما نقش بسیار اساسی در کنترل و پیشگیری از چالش ها و بحران ها در سفر گروهی دارد.
او با اطلاع رسانی به موقع به مسافران میتواند جلوی بسیاری از حوادث و چالشها را بگیرد.
مسافر باید بداند که در زمان ورود و تحویل اتاق نکتهای که وجود دارد بررسی سلامت کلیه وسایل و تجهیزات اتاق است.
در صورت خرابی، شکستگی و یا نقص هرکدام از وسایل و تجهیزات باید اتاق پذیرش یا راهنمای سفر را مطلع کرد.
گاهی دیده میشود که مسافر به دلیل عدم نیاز یا استفاده توجهی به سالم بودن سشوار، تلویزیون و … نمیکند.
این سهلانگاری باعث می شود که در زمان تسویه حساب و بازگرداندن اتاق (check out) مسافر و یا راهنمای تور دچار مشکل و دردسر شوند.
تحویل اتاق check in هتل یا اقامتگاه
قانون هتل و اقامتگاهها این است که در روز Check Out، خانه داری اتاق را برای تحویل بررسی میکند.
آنوقت مسئولیت و جبران هر نقص تازهای که در بدو ورود به آن اشاره نشدهباشد، با مسافر خواهدبود.
انکار مسافر و اصرار هتل یک درگیری و چالش بزرگ در مسیر سفر به وسزه در سفر گروهی خواهد بود.
فراموش نکید که مهمان در مدت اقامت در هتل یا اقامتگاه، مسئول حفظ و سلامت اثاثیه اتاق است.
پس چه مسافر هستید و چه راهنما یادآوری این نکته را در بدور ورود جدی بگیرید.
حتما وسایل و تجهیزات و حتی تعداد حولهها، ملحفهها و … را چک کنید و اگر مشکلی بود سریعا به پذیرش اطلاع دهید و اتاق را با نقص تحویل نگیرید.
برای اطلاعات بیشتر کتاب راهنمایی تور و قوانین و مقررات را بخوانید.
پایان پیام
کد خبر : 211462 ساعت خبر : 12:12 ب.ظ