تفاهم‌ نامه ایرانسل و صقا برای ایجاد زیرساخت خودروهای متصل

تفاهم‌ نامه ایرانسل و صقا برای ایجاد زیرساخت خودروهای متصل

ایرانسل و شرکت صنایع قطعات الکترونیک ایران (صقا)، در زمینه ایجاد زیرساخت و پلتفرم و خدمات مرتبط با خودروی متصل (Connected Car) تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش گلونی، روابط‌ عمومی ایرانسل اعلام کرد: این تفاهم‌نامه در ادامه اقدامات اولین و بزرگ‌ترین اپراتور دیجیتال ایران در راستای حمایت از شکل‌گیری و توسعه زیست‌بوم اینترنت اشیا و خدمات مربوطه منعقد شده است.

در مراسم امضای این تفاهم‌نامه که ظهر چهارشنبه ۶ اسفند ماه ۱۳۹۹ در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی مخابرات، فناوری ‌اطلاعات و راه‌ حل‌های نوآورانه (تلکام ۹۹)، در غرفه ایرانسل در این نمایشگاه برگزار شد، دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل و مهندس محمدحسین سلیمانیان مدیرعامل شرکت صنایع قطعات الکترونیک ایران، تفاهم‌نامه را امضا و تبادل کردند.

بر اساس این تفاهم‌نامه، ایرانسل و صقا در زمینه ایجاد زیرساخت‌های مبتنی بر فناوری مورد نیاز و پلتفرم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خودروهای متصل، بر اساس ویژگی‌های اعلام شده از سوی شرکت‌های خودروساز و توسعه بازار و زیست‌بوم نوآوری در زمینه خدمات مبتنی بر فناوری‌های مربوطه، همکاری می‌کنند.

تفاهم‌ نامه ایرانسل و صقا

خودروی متصل، خودرویی است که با اتصال به یک شبکه ارتباطی، می‌تواند با به اشتراک‌گذاری دسترسی با دستگاه‌های دیگر در داخل و خارج از خودرو ارتباط برقرار کند و به این ترتیب، امکان بررسی ترافیک مسیر، ارتباط با زیرساخت‌های شهری، نظارت بر مصرف سوخت و بسیاری ویژگی‌های دیگر، میسر می‌شود.

ایرانسل از سال ۱۳۹۴ با نمایش نمونه‌هایی از خودروی متصل در غرفه خود در نمایشگاه بین‌المللی تلکام، آمادگی خود برای ارائه خدمات زیرساختی را به شرکت‌های مربوطه، از جمله خودروسازان اعلام کرده است.

نمایشگاه بین‌المللی مخابرات، فناوری‌اطلاعات و راه‌حل‌های نوآورانه (تلکام ۹۹)، از ۵ تا ۸ اسفند ماه ۱۳۹۹، با حضور ایرانسل، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در حال برگزاری است.

پایان پیام

کد خبر : 208293 ساعت خبر : 5:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=208293
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات