کتاب در جست و جوی طبیعت اثر تقدیرشده جایزه مهرگان علم

کتاب در جست و جوی طبیعت اثر تقدیرشده جایزه مهرگان علم

اسامی برگزیدگان و تقدیرشدگان این دوره جایزه مهرگان علم در سه بخش بهترین کتاب‌های علمی _ زیست‌محیطی، برترین تشکل‌های زیست‌محیطی (NGOها) و اثرگذارترین شخصیت‌های محیط زیست ایران، ساعت ۱۴ روز پنجشنبه ۱۴ اسفندماه مقارن با روز جهانی حیات وحش و اولین سالروز درگذشت مهندس اسکندر فیروز رییس هیأت داوران جایزه مهرگان علم اعلام شد.

به گزارش گلونی یکی آثار که تقدیر شده این جایزه، کتاب «در جست‌وجوی طبیعت _ غریزه‌ زیست‌گرایی» اثر ادوارد ویلسون و ترجمه کاوه فیض‌اللهی است که از طرف نشر نو به چاپ رسیده است.

کتاب در جست و جوی طبیعت

ادوارد ویلسون زیست‌شناس، طبیعی‌دان و جانورشناس شناخته‌شده‌ای است، او به طبیعت عشق می‌ورزد و درباره آن می‌اندیشد.

او یک دانشمند با نگاه صرفاً آکادمیک نیست به همین دلیل است که کتاب‌های او مورد توجه عموم مردم قرار می‌گیرد و آن‌ها را از جهان و طبیعت پیرامون‌شان آگاه می‌سازد.

ادوارد ویلسون نظریه زیست‌گرایی را مطرح کرده است که گرایش ذاتی انسان به موجودات زنده است.

بر مبنای نظریه زیست‌گرایی تفکر تازه‌ای مطرح شده که از مهم‌ترین وجوه آن جلب توجه عمومی به اخلاق زیست‌محیطی است. این دیدگاه از نظر ویلسون برای ادامه حیات انسان در جهان با اهمیت است.

ادوارد ویلسون نگاه خوش‌بینانه‌ای به انسان و طبیعت دارد و معتقد است که انسان‌ها در شرایط متفاوت بسیار انعطاف‌پذیرند و خود را با شرایط و تغییرات تطبیق می‌دهند.

گفتنی است داوری این دوره‌ جایزه مهرگان علم را هفت تن از برجسته‌ترین کارشناسان محیط زیست ایران متشکل از: زنده‌یاد اسکندر فیروز، هوشنگ ضیایی، اسماعیل کهرم، عبدالحسین وهاب‌زاده، محمد درویش، زهرا قلیچی‌پور و مژگان جمشیدی بر عهده داشتند.

شایان ذکر است که فراخوان دوره‌های شانزدهم و هفدهم جایزه مهرگان علم که به کتاب‌های علمی منتشر شده در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ و همچنین عملکرد تشکل‌های زیست‌محیطی در این بازه زمانی اختصاص دارد متعاقباً منتشر خواهد شد.

پایان پیام

کد خبر : 210456 ساعت خبر : 2:32 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=210456
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات