دوستداران طبیعت کلمرز تشکل زیست محیطی تحسین شده جایزه مهرگان علم

دوستداران طبیعت کلمرز تشکل زیست محیطی تحسین شده جایزه مهرگان علم

اسامی برگزیدگان و تقدیرشدگان این دوره جایزه مهرگان علم در سه بخش بهترین کتاب‌های علمی _ زیست‌محیطی، برترین تشکل‌های زیست‌محیطی (NGOها) و اثرگذارترین شخصیت‌های محیط زیست ایران، ساعت ۱۴ روز پنجشنبه ۱۴ اسفندماه مقارن با روز جهانی حیات وحش و اولین سالروز درگذشت مهندس اسکندر فیروز رییس هیأت داوران جایزه مهرگان علم اعلام شد.

به گزارش گلونی دوستداران محیط زیست و طبیعت کلمرز به عنوان اولین تشکل تحسین شده جایزه مهرگان علم دوره چهاردهم و پانزدهم انتخاب شد. مدیریت این جمعیت کلمرز برعهده عادل سالاری است.

دوستداران طبیعت کلمرز

سایر ویدیوها در نماشای گلونی

اثری از دوستداران طبیعت کلمرز:

سایر ویدیوها در نماشای گلونی

درباره دوستداران محیط زیست و طبیعت کلمرز:

تشکل مردمی در کهنوج در جنوب استان کرمان. برای فعالیت‌های مؤثر زیست‌محیطی، تلاش در جهت حفظ گونه‌های کمیاب و رو به انقراض حیات وحش منطقه همچون خرس سیاه، ردیابی و طعمه‌گذاری برای اطلاع از وضعیت زیستی گونه‌های کمیاب با حداقل امکانات در شرایط دشوار منطقه تلاش می‌کنند.

در ارزیابی داوران تشکل مردم‌نهادهایی که فعالیت آن‌ها در زمینۀ جذب و آموزش جوامع محلی، ترویج آموزه‌های زیست‌محیطی، کمک به حفظ و توسعۀ زیست بوم‌های پایدار، جلب توجه عمومی به طبیعت و حیات وحش منطقه، حفاظت از جنگل‌ها و منابع آب و خاک، ارایه مقالات زیست‌محیطی و عضویت در مجامع و سازمان‌های داخلی و بین‌المللیِ محیط زیست بود انتخاب شدند.

گفتنی‌ست داوری این دوره‌ جایزه مهرگان علم را هفت تن از برجسته‌ترین کارشناسان محیط زیست ایران متشکل از: زنده‌یاد اسکندر فیروز، هوشنگ ضیایی، اسماعیل کهرم، عبدالحسین وهاب‌زاده، محمد درویش، زهرا قلیچی‌پور و مژگان جمشیدی بر عهده داشتند.

شایان ذکر است که فراخوان دوره‌های شانزدهم و هفدهم جایزه مهرگان علم که به کتاب‌های علمی منتشر شده در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ و همچنین عملکرد تشکل‌های زیست‌محیطی در این بازه زمانی اختصاص دارد متعاقباً منتشر خواهد شد.

پایان پیام

کد خبر : 210570 ساعت خبر : 12:49 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=210570
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات