مجموعه کتاب ماجراهای زولو و زرافه ای که به مدرسه میرود
نامزدهای نهمین دوره اهدای نشان های طلایی و نقره ای لاک پشت پرنده
مجموعه کتاب ماجراهای زولو و زرافهای که به مدرسه میرود
نامزدهای نهمین دوره اهدای نشانهای طلایی و نقرهای لاکپشت پرنده
- مجموعه ماجراهای زولو (زولو امیری همهی برنامهها را عوض میکند/ زولو به مدرسه میرود/ عمو زالا/ بابا امیری)
- نویسنده: پیام ابراهیمی
- تصویرگر: مریم محمودی مقدم
- ناشر: پرندهی آبی(انتشارات علمی و فرهنگی)
- هر جلد: ۳۲ صفحه
- هر جلد: ۲۵۰۰۰ تومان
- گروه سنی: کودکان سالهای اول دبستان
- کاربرد: لذت و سرگرمی، گسترش خیال
به گزارش گلونی هر کتاب از مجموعه چهار جلدی ماجراهای زولو داستانی مستقل درباره زرافهای تنهاست که خانهاش از بین رفته و هیچکس را ندارد.
در کتاب اول، آقای امیری فکر میکند خوب است سرپرستیِ زولو را قبول کند و او را به خانهاش میآورد، ولی دخترش از حضورِ زولو در زندگیشان راضی نیست چراکه آقای امیری برنامههای روزانه زندگیشان را بهخاطر زولو و تفاوتهایش تغییر میدهد.
در کتاب دوم، مدتی از زندگیِ زولو با خانوادهی امیری گذشته است و حالا، او باید به مدرسه برود.
این داستان درباره ترسها و نگرانیهای روز اول مدرسه و ویژگیهای زرافه است که باعث مشکلاتی میشود.
مثلاً قد دراز زولو باعث میشود کمی طول بکشد تا او خودش را در سرویس جا بدهد و یا نیمکت مدرسه کوچک است و او نمیتواند مشق بنویسد.
در کتاب سوم هم سروکله یک عموی قلابی پیدا میشود که در دکه کوچک پشت ساختمان زندگی میکند و موفق میشود زولو را به بهانه پیدا کردن خانوادهاش فریب بدهد.
کتاب چهارم، قصه دلتنگیهای زولو است که دلش برای پدر و مادرش تنگ شده و جای خالی آنها را در زندگیاش حس میکند.
پیام ابراهیمی نویسنده مجموعه ماجراهای زولو توانسته است مسالهها و آسیبهایی که در زندگی کودکان با نیازهای ویژه وجود دارد، به شیوهای خلاقانه در قالب داستانهایی ساده و قوی طرح کند.
مجموعه کتاب ماجراهای زولو
او با یک شروع غافلگیرانه آغاز میکند و مخاطب با شخصیتهای داستان روبهرو میشود که درگیرِ گرههایی در متن هستند و در نهایت، میتوانند با قدرت تفکر و خلاقیت و نیروی همدلی و صمیمیت بر مشکلاتشان غلبه کنند.
زبان و بیانِ داستان متناسب با مخاطب کودک است و بین متن و تصویر هماهنگی وجود دارد.
تصاویر رنگی و هنرمندانه هستند و طنز دلنشینِ متن در تصاویر هم وجود دارد.
مریم محمودی مقدم، تصویرگر، محدودیتها و همراهیهای موجود در جامعه را با انتخاب کادرهای متناسب و توجه بر جزئیات نشان میدهد.
شناخت پدیدآورندگان از مخاطب و موضوع باعث شده است تا بتوان داستانهای این مجموعه را برای کمک به رشد شناختی و شخصیتی کودکان پیشنهاد کرد.
چرا که این شیوه پرداخت و ارائه که خلاقانه و غیرمستقیم است، شرایطی مناسب را فراهم میکند تا مخاطبان برای پذیرش تفاوتهای فردی در سطح جامعه آماده شوند و بدانند نقش و مسئولیت آنها در ارتباط با افراد با نیازهای ویژه چیست.
فارغ از این موضوع، این مجموعه پیشنهادی سرگرمکننده برای کودکان است. تخیلی که بر این مجموعه حاکم است، نگاه بازیگوش و رهای نویسنده، جهانی که همه چیز در آن ممکن است و حضور شخصیتهایی متفاوت و به یادماندنی؛ این مجموعه را تبدیل به مجموعهای خواندنی کرده است.
پایان پیام
کد خبر : 212268 ساعت خبر : 3:01 ب.ظ