مدارک هویتی مسافران و مسئولیت هتلها در قبال آن
مدارک هویتی مسافران و مسئولیت هتلها در قبال آن
به گزارش گلونی یکی از دردسرهای نادر اما امکانپذیر دریک سفر گم شدن مدارکی است که به پذیرش هتل سپرده شده است.
احتمالا برای خیلی از شما سوال است که چرا هتلها مدارک هویتی مسافر را نگه میدارند؟
نگاهی کوتاه به آئین نامه اجرایی رزرو و ابطال اتاق در هتلها و اقامتگاهها، به بسیاری از سوالات ما پاسخ خواهد داد.
اقامتگاهها بهتر است در صورت دریافت مدارک شناسایی مسافر به او رسید بدهند.
بسیار اتفاق میافتد که در زمان اقامت در یک هتل مدارک شناسایی مسافر تا پایان روز اقامت در پذیرش هتل نگهداری شده و بعد از انجام تسویه حساب اتاق به میهمان مرجوع میشود.
اگر هتل مدارک هویتی مسافر را گم کند چه باید کرد؟
اما مسئولیت مدارکی اینقدر مهم در هتل با چه کسی است و اگر مدارک گم شود مسئولیت با چه کسی خواهد بود؟
ممکن است پذیرش هتل مدارک مسافری را گم کند و سپس مدعی شود که مدرکی را از مسافر دریافت نکرده است.
بنابراین لازم است تا اقامتگاهها از بابت مدرک هویتی میهمان به آنها رسید ارائه کنند.
این کار حتی برای خود اقامتگاه مفید و دارای مزیت است.
چون هتلها هم حساسیتها و نگرانی و دغدغههای به جایی برای نگهداری مدارک شناسایی و هویتی میهمان دارند.
همانقدر که امانتداری هتل و ارائه رسید به مسافر اهمیت دارد، رفتار حرفهایی راهنما در زمان اقامت میهمانان هتل نیز دارای اهمیت است.
یک راهنمای حرفهای هرگز نباید مدارک را از میهمانان گرفته و خود check in اتاق را انجام بدهد و مدارک را به هتل ارائه کند.
طبق قانون مسئولیت احراز هویت و نگهداری مدارک شناسایی مسافران بر عهده هتل یا اقامتگاه است.
راهنمای تور نباید مدارک شناسایی مسافران را نزد خود نگه دارد.
راه چاره
بهترین کار این است که مسافر شخصا مدارک را به هتل تحویل داده و مسئولین پذیرش دریافت مدارک را در کارت اقامت یادداشت کنند.
راهنمای تور هم میتواند برای پیشگیری از مسائل بعدی در فهرست مسافران تعداد و نوع مدارک ارائه شده هر مسافر به هتل را یادداشت کند.
به اینترتیب درصورت مفقود یا مخدوش شدن مدارک مسافران، مسئولیت برعهده راهنما نخواهد بود.
برای اطلاعات بیشتر کتاب راهنمایی تور و قوانین و مقررات را بخوانید.
پایان پیام
کد خبر : 211511 ساعت خبر : 11:39 ق.ظ