مدیریت ناکارآمد در زلزله سی سخت
در پی وقوع زلزله سیسخت و عدم وجود زیرساخت قبلی برای آمادگی با چنین شرایطی، انتظار میرود مدیریت پس از حادثه بتواند اوضاع را آرام کند.
به گزارش گلونی در تمامی حوادث چندساله اخیر به این نتیجه رسیدهایم که فقط بعد از وقوع حادثه است که نهادهای مختلف برای کمک به منطقه میروند.
هرچند که کمکهایی مانند رساندن مواد غذایی و چادر و درمان افراد آسیبدیده، که وظیفه اصلی هلال احمر است، تا چند روز اول میتواند چارهساز باشد و ساماندهی و بازگرداندن افراد به خانههای خود مربوط به نهادهای بالادست است.
در زلزله سی سخت که در ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ اتفاق افتاد هم شاهد امداد و کمک از سمت هلال احمر بودیم.
اما همان کمک و امداد در روزهای اولیه هم مشکلاتی داشت.
مدیریت ناکارآمد در زلزله سی سخت
نماشای گلونی را دنبال کنید
مشکلاتی که باعث سردرگمی بیشتر افراد شد و علاوه بر کم نکردن مشکل، آن را دچار هرج و مرج کرد.
گویا هلال احمر در پخش و توزیع همین کمکها هم درست عمل نکرده و با قراردادن وسیله حمل و نقل این کمکها در وسط محلهها، باعث شده مردم به این کمکها هجوم ببرند.
اینگونه نه تنها عدالت رعایت نشده و مشخص نمیشود که هر خانوار چه میزان از کمکها بهرهمند شده، بلکه این امکان را دراختیار افراد قرار میدهد که بتوانند بدون هیچ نظارتی حقوق دیگران را زیر پا بگذارند.
حتی ممکن است بعضی از افراد برای منطقه مورد نظر نباشند و از خارج آن محدوده وارد شوند.
ازطرفی حتی اگر تمام افراد آن منطقه هم در آنجا باشند، مسئله شیوع کرونا آنها را تحت تاثیر قرار میدهد.
باتوجه به این شرایط، باید از هرگونه تجمع پرهیز شود.
آن هم برای مردمی که دوران بعد از حادثه را میگذرانند.
علاوه بر تامین نیازهای اولیه آنها تا زمانی که بحران را پشت سر میگذارند، باید سلامت آنان هم تامین شود.
پایان پیام
نویسنده: نوید ولیزاده
کد خبر : 207338 ساعت خبر : 11:40 ق.ظ