مسابقات انتخابی جام جهانی رسما متمرکز شد

مسابقات انتخابی جام جهانی رسما متمرکز شد

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت رسمی اعلام کرد به دلیل شرایط کرونایی و محدودیت‌ سفر میان کشورهای آسیایی مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ و جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ چین به ماه ژوئن به تعویق افتاد.

به گزارش گلونی سایت AFC نوشت: برای حفظ سلامتی بازیکنان و تیم‌ها قرار شد این بازی‌ها به صورت متمرکز برگزار شود و از فدراسیون‌ها برای درخواست میزبانی خواسته شد تا اقدامات لازم را انجام دهند.

طبق زمان‌بندی مسابقات انتخابی جام جهانی در ماه ژوئن(خرداد) برگزار می‌شود. این مسابقات قرار است از تاریخ ۱۰ خرداد (۳۱ می) تا ۲۵ خرداد (۱۵ ژوئن) برگزار شود.

البته چهار دیدار بازی های گروهی B ،D و F به تعویق نخواهد افتاد و فروردین ماه سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود که به احتمال زیاد به خاطر شرایط کرونایی حاکم بر این کشورهاست:

(نپال- استرالیا)، (عربستان- یمن)، (تاجیکستان -مغولستان)، (ژاپن- مغولستان)

مسابقات انتخابی جام جهانی

درمورد سایر گروه‌ها ازجمله گروه ایران (گروه C)، بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، ورود تیم‌ها به کشور میزبان ۳۱ ماه می (۱۰ خرداد) سال جاری میلادی و خروج آنها هم ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد) خواهد بود و بنابراین مدت زمان برگزاری مسابقات ۱۷ روز تعیین شده است.

برنامه بازی‌های تیم ملی ایران در انتخابی جام جهانی به این شرح است:

ایران – هنگ کنگ – ۳ ژوئن (۱۳ خرداد ۱۴۰۰)

ایران – بحرین – ۷ ژوئن (۱۷ خرداد ۱۴۰۰)

کامبوج – ایران – ۱۱ ژوئن (۲۱ خرداد ۱۴۰۰)

ایران – عراق – ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد ۱۴۰۰)

در صورتی که این مسابقات به صورت متمرکز برگزار نمی‌شد، ایران در چهار بازی باقی مانده خود، در سه دیدار میزبان و فقط در یک بازی مهمان می‌شد.

با این حساب، شاگردان دراگان اسکوچیچ همانند نوروز ۱۳۹۹ باز هم بازی‌هایشان لغو شد.

اگرچه سخنگوی فدراسیون از آمادگی و درخواست ایران برای میزبانی بازی‌های این گروه به صورت متمرکز در ایران خبر داده است و نتیجه آن در روزهای آینده معلوم خواهد شد.

پایان پیام

کد خبر : 206925 ساعت خبر : 3:30 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=206925
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات