معرفی کتاب باغ ایران اثری از حسین گل گلاب

نامزدهای نهمین دوره اهدای نشان های طلایی و نقره ای لاک پشت پرنده

معرفی کتاب باغ ایران اثری از حسین گل گلاب

نامزدهای نهمین دوره اهدای نشان های طلایی و نقره ای لاک پشت پرنده

  • باغ ایران
  • شاعر: حسین گل گلاب
  • تصویرگران: پرویز کلانتری، نورالدین زرین‌کلک، غلامعلی مکتبی، کمال طباطبایی، مانلی منوچهری، هدا حدادی، عاطفه ملکی‌جو، مرجان وفائیان، نرگس محمدی، هاله قربانی
  • خوشنویسی: بهاره اکبرزاده
  • ناشر: کتاب‌های میرکا(میرماه)
  • ۳۶ صفحه
  • ۴۵۰۰۰ تومان
  • گروه سنی: کودکان دبستانی
  • کاربرد: افزایش درک بصری، تقویت روحیه‌ی ایران‌دوستی

ما باغ ایران را گُلیم
ایران گل و ما بلبلیم…

این شروع شعری است از حسین گل گلاب، شاعری که با سروده‌اش «ای ایران ای مرز پرگهر، ای خاکت سرچشمه‌ی هنر» در اذهان ایرانیان ماندگار شده است.

به گزارش گلونی او در شعر باغ ایران از کودکانی می‌گوید که فارغ از هر چیز، عاشق ایرانند و آرزو دارند تا ماه و خورشید می‌تابد، ایران پاینده باشد.

کتاب باغ ایران اجرای دیگری از این ترانه‌ی ملی و میهنی است، اجرایی هنرمندانه و تصویری.

در این اجرا رنگ جای آهنگ نشسته است و مدیر هنری در جای آهنگساز و تصویرگران در جایگاه خواننده و نوازنده.

معرفی کتاب باغ ایران

گروهی از تصویرگران برجسته‌ی ایران در تصویرگری آن همکاری کرده‌اند تا در کاری نمادین یکی از کتاب های ویژه‌ی این سال‌ها را بیافرینند‌، کتابی درباره‌ی ایران.

تصاویر این کتاب زیبا و هنرمندانه است و هر فریم حس متفاوتی را به بیننده می‌دهد. در یک قاب، تصویری از کودکان اقوام مختلف ایران را با لباس‌های محلی‌شان می‌بینیم و تصاویر یک قاب دیگر براساس افسانه‌ها و اسطوره‌های ایران طراحی شده است.

در یک صفحه حیوانات و زیستگاه‌های گوناگون کشورمان به چشم می‌خورد و در یک صفحه تصاویری از بازار سنتی اصفهان و صنایع دستی آن. تمام قاب‌ها با طراحی هنرمندانه و پر از رنگ و جزییات، کودک را به کشف دعوت می‌کنند و علاوه‌ بر اینکه او را با سنت تصویرگری ایران آشنا می‌کنند؛ با نگاهی مدرن آیین‌ها، سنت و فرهنگ کشورمان را به مخاطب منتقل می‌کنند.

یازده تصویرگر از نسل‌های مختلف در این کتاب مشارکت کرده‌اند و متن شعر خوشنویسی شده است. تصویرگران در تصویرهایشان کوشیده‌اند حال و هوایی از ایران را ارائه کنند که به حال و هوای کارهای خودشان نیز نزدیک باشد. شش نفر از این یازده نفر زن هستند و این موضوع این پیام را منتقل می‌کند که ایران از آنِ همه‌ی ماست: از آنِ همه‌ی نسل‌ها و زن و مرد.

پایان پیام

کد خبر : 211311 ساعت خبر : 8:05 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=211311
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات