موزه تاریخ طبیعی ایلام، موزه ای زیبا

موزه تاریخ طبیعی ایلام

به گزارش گلونی موزه تاریخ طبیعی ایلام یکی از موزه‌های بزرگ در ایران است که در دو طبقه بنا شده است. این موزه فسیل‌هایی از دوران مختلف زمین و همچنین حیوانات تاکسیدرمی شده را در دل خود جای داده است. با ما همراه باشید تا شما را با بخش‌های مختلف این موزه زیبا آشنا کنیم.

موزه تاریخ طبیعی ایلام

 کلنگ این موزه در سال ۱۳۸۴ به زمین زده شده است اما به دلیل کمبود اعتبارات و منابع مالی بهره‌برداری آن تا سال ۱۳۹۳ به تعویق افتاد. این موزه یکی از معروف‌ترین و مشهورترین موزه‌های این استان است. این موزه در زیربنایی بالغ بر ۱۴۰۰ مترمربع بنا شده است.

بخش‌های مختلف موزه

در این موزه بخش‌های مختلفی از جمله: دیرینه‌شناسی، حشرات، انشقاق قاره‌ها، تاکسیدرمی جانوران و پرندگان، سیر تکامل جانوران و گیاهان، تاریخچه زمین به نمایش گذاشته شده است.

بازدیدکنندگان عزیز می‌توانند با ورود به این موزه با زیستگاه‌های مختلف استان ایلام، پرندگان، برخی از خزندگان، حشرات و پستانداران بومی استان ایلام در این موزه آشنا شوند.

همانطور که می‌دانید دیدن حیوانات در حیات وحش طبیعی کاری سخت و گاه غیر ممکن است از این رو بازدید از این موزه فرصتی مناسب برای دیدن جانوران از نزدیک و آشنایی با طبیعت استان ایلام در نمایی کوچک است.

بازدید از موزه

شما عزیزان اگر به تاریخ و جغرافیای کشور علاقه دارید می‌توانید از این موزه زیبا دیدن کرده و اطلاعات خود را بالا ببرید. علاقه‌مندان می‌توانند در ساعات ۹ الی ۱۲ و ۱۶ الی ۲۰ از این موزه زیبا دیدن نمایند. بازدید از این موزه در تمامی روزهای هفته امکان پذیر است. اگر به ایلام سفر کردید بازدید از این موزه را از دست ندهید.

چگونه به این مکان برویم؟

نشانی: ایلام، بلوار خلیج فارس، جنب پارک کوثر

با گوگل مپ به موزه تاریخ طبیعی ایلام بروید

پایان پیام

نویسنده: محمد شهبازی 

کد خبر : 209750 ساعت خبر : 10:30 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=209750
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات