گلونی

موزه علم و طبیعت اهواز در دانشگاه شهید چمران

موزه علم و طبیعت اهواز

موزه علم و طبیعت اهواز در دانشگاه شهید چمران

موزه علم و طبیعت اهواز در دانشگاه شهید چمران

به گزارش گلونی موزه علم و طبیعت اهواز در دانشگاه شهید چمران، با هدف ارتقای دانش نظری و کاربردی دانشجویان، سعی در ایجاد فضای آموزشی، علمی و هنری دارد.

علاوه بر این، این مکان می‌تواند اعتماد به نفس دانش آموزان را افزایش دهد و آنها را در تماس نزدیک با علم و همچنین پرورش روحیه تحقیق و جلوگیری از اتلاف وقت آنها قرار دهد.

موزه علم و طبیعت اهواز

این موزه زیبا و دیدنی در سال 1383 افتتاح شد. این موزه با مساحتی بالغ بر 2500 متر مربع در دو سالن مجزا در دو طبقه بنا شده است و یکی از برترین موزه‌‌های کشور محسوب می ‌شود.

این موزه در ایران توسط کمیته شورای بین‌المللی موزه‌ها و مجموعه‌های دانشگاهی به ثبت رسیده است.

رئیس موزه بیژن برازنده گفت: فعالیت‌های گسترده علمی، پژوهشی و آموزشی و همچنین نوآوری‌ها، اختراعات و رعایت استانداردهای کنترل کیفیت در موزه نتیجه خوبی داد.

آثار درون موزه

این موزه دارای چندین تالار است که از جمله آنها می‌توان به موارد آسیب‌شناسی، انکولوژی، تشخیص، باکتری‌شناسی، ویروس‌شناسی، قارچ‌شناسی، انگل، خون‌شناسی، جنین‌شناسی، اسکلتولوژی، سیتولوژی، آناتومی و ژنتیک، ماکت خرمشهر در زمان جنگ، کاروان صداوسیما، حشرات، سخت‌پوستان، آبزیان، گیاهان دارویی، جنین حیوانات، پستانداران، پرندگان و خزندگان اشاره کرد.

 یکی از جاذبه‌های این موزه مدل کاملاً الکترونیکی قلب انسان است که حدود سه تن وزن دارد و 46292 برابر بزرگتر از قلب واقعی آن است. این مدل قلب به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند تأثیر بیش از 600 بیماری قلبی عروقی مختلف را بر روی آن نشان دهد.

چگونه به این مکان برویم؟

نشانی: استان خوزستان، اهوازه، بلوار گلستان، دانشگاه شهید چمران، ضلع غربی، طبقه همکف کتابخانه‌ی مرکزی

با گوگل مپ به موزه علم و طبیعت اهواز بروید

پایان پیام

نویسنده: محمد شهبازی

خروج از نسخه موبایل