چای دم کردن تخصص می‌خواهد

چای دم کردن تخصص می‌خواهد

خاطرات آقای ظفرقندی، این قسمت: تجمع بیش از دو نفر ممنوع!

به گزارش گلونی، آوازه چای‌هایم آن‌قدر همه‌جا پیچیده است که از طرف چند شرکت خصوصی مهم دعوت به همکاری شده‌ام ولی شرکت اصرار دارد که نروم.

هضمش برای من که در تمام طول زندگی سر نخواستنم دعوا بوده است آسان نیست و طبیعی است که جنبه‌اش را نداشته باشم و فکر کنم آسمان دهن باز کرده و همین یک ظفر از دماغ فیل افتاده است.

حتی چند روزی سرویس بهداشتی کارمندان را با تی کثیف تمیز ‌کردم ولی احدی جرأت اعتراض نداشت.

بدی‌اش این است که متأسفانه هیچ‌وقت همه چیز کامل نیست و یک بار هم که برای اولین بار همه چیز خوب پیش می‌رفت و شاخ شده بودم، همکاران حسودم نمی‌گذاشتند آب خوش از گلویم پایین برود.

در آبدارخانه جمع می‌شدند و بلندبلند می‌خندیدند.

از نگاه‌هایشان پیدا بود که من را مسخره می‌کردند.

وقتی هم به بهانه‌ای وارد آبدارخانه می‌شدم تا چیزی دستگیرم شود، بحث را یک‌دفعه می‌بردند سمت حقوق و مزایا و فوتبال و این چرت و پرت‌ها.

پیش آقای فرهودی، مدیر انتظامات، رفتم و سفره دلم را پهن کردم.

هیچ فایده‌ای نداشت.

چای دم کردن تخصص می‌خواهد

برای ناهار دل و جگر گرفتم و دوباره رفتم اتاقش.

سفره دل خودم کاری از پیش نبرد ولی سفره دل گوسفند را که پیشش باز کردم، بلافاصله به کلیه واحدها ابلاغ کرد که به دلیل شیوع بیماری کرونا، تجمع بیش از دو نفر ممنوع است.

وضعیت خیلی بهتر شد ولی هنوز هم افرادی که دو نفر دو نفر وارد آبدارخانه می‌شدند، من را نشان می‌دادند، پچ‌پچ می‌کردند و می‌خندیدند.

دوباره با سفره دل پیش مدیر انتظامات رفتم.

از دستوری که داده بود تشکر کردم ولی گفتم متأسفانه دو نفر هم زیاد است.

با تعجب، تمسخر و بی‌حوصلگی نگاهم کرد و گفت: «خب مرد حسابی، وقتی دو نفر جمع شدند، خودت برو کنارشان بایست تا بشوید سه نفر. آن وقت تجمع‌تان می‌شود غیرقانونی. آبدارخانه هم که محل کار توست. پس آن‌ها می‌شوند قانون‌شکن!»

چند روزی است کارمندان یکی یکی می‌آیند توی آبدارخانه و یک طرف میزی که من پایم را روی طرف دیگرش دراز کرده‌ام و بروشور شرکت‌های مواد شوینده را ورق می‌زنم، صبحانه می‌خورند و گورشان را گم می‌کنند.

واقعا چقدر خوب است که هرکسی سر کاری باشد که تخصصش را دارد.

انتهای پیام

نویسنده: مسعود توکلی

کد خبر : 213738 ساعت خبر : 7:11 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=213738
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات