کارزار نه به غذارسانی به سگ‌های ولگرد

کارزار نه به غذارسانی به سگ‌های ولگرد

به گزارش گلونی غذارسانی غیراصولی و ناآگاهانه مردم به سگ‌های ولگرد چند سالی‌ست که مشکل‌ساز شده و روند طبیعی زندگی این حیوانات را تغییر داده است.

از این رو علاقه‌مندان به محیط زیست و فعالان حقوق حیوانات اقدام به راه‌اندازی کارزاری کردند تا هم مردم را از خطرات غذارسانی به سگ‌های ولگرد آگاه کنند و هم از مسئولان بخواهند جلوی این کار غیراصولی را بگیرند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چرایی اشتباه بودن غذارسانی به سگ‌های ولگرد، این مطلب را بخوانید.

در زیر متن کارزار نه به غذارسانی به سگ‌های ولگرد را می‌خوانیم.

به نام خداوند بزرگ

جناب آقای دکتر حسن روحانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
جناب آقای دکتر عیسی کلانتری
ریاست محترم سازمان حفاظت محیط زیست
اعضای محترم شورای عالی حفاظت محیط زیست

با سلام و احترام

به استحضار می‌رساند احساسات و ناآگاهی در برخورد با مسائل اجتماعی و زیست‌محیطی ممکن است خساراتی را به وجود آورد که جبرانش سخت یا غیرممکن باشد.

چند سالی است سگ‌های ولگرد و بی‌پناه در کنار جاده‌ها، بیابان‌ها و داخل شهرها و پارک‌ها مشکلات اجتماعی و زیست‌محیطی را برای مردم و حیات وحش سرزمین‌مان بوجود آورده‌اند که این مورد کم و بیش در همه جای کشور مشهود است، اما هیچ تدبیری تا کنون در برخورد با این معضل صورت نگرفته است.

قابل ذکر است با اینکه کارشناسان و اساتید حوزه محیط زیست بر این باورند که سگ‌های ولگرد می‌توانند در آینده‌ای خیلی نزدیک عامل انقراض حیوانات وحشی و انتقال بیماری به حیات وحش و گونه‌های کم یاب کشور باشند اما با وجود هشدارهای جدی و خبرهایی که در شبکه‌های اجتماعی در مورد حمله سگ‌ها به کودکان کار و افراد بی‌دفاع منتشر شده، اشخاصی اقدام به غذارسانی به این گونه آسیب‌رسان می‌کنند و مسبب ازدیاد جمعیت نوعی گوشتخوار هستند. متأسفانه این اشتباه توسط افراد ناآگاه تبدیل به یک فرهنگ و عادت شده اما همگان می‌دانیم از گذشته تا کنون در محیط‌های شهری سگ‌ها فقط به عنوان حیوان اهلی و دست‌آموز، در بیرون از خانه بودند و نه به عنوان حیوانی وحشی و بدون صاحب.

ما دوستداران طبیعت و حیات وحش به هیچ عنوان کشتن حیوان باارزش و کارآمدی چون سگ را توسط شهرداری‌ها و یا هر فرد یا سازمان دیگری نمی‌پسندیم اما غذارسانی غیراصولی توسط برخی از افراد ناآگاه را هم محکوم کرده و از آن مقامات خواستار آگاه‌سازی جدی و علمی در مورد لطمه‌ای که این اشتباه به طبیعت، محیط زیست، حیات وحش و انسان‌ها وارد می‌کند هستیم.

خواهشمند است در صورت امکان، با دستور شورای عالی محیط زیست جهت بازدارندگی این اشتباه در جامعه، این معضل هم مانند دیگر تخلفات زیست‌محیطی غیر قانونی محسوب شود و مصوبه‌ای مبنی بر جریمه توسط ضابطین سازمان حفاظت محیط زیست، برای اشخاص متخلف و غذارسان به سگ‌های بدون صاحب اعمال شود.

برای شرکت در کارزار نه به غذارسانی به سگ‌های ولگرد و امضای این کمپین اینجا کلیک کنید.

پایان پیام

کد خبر : 210481 ساعت خبر : 8:50 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=210481
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات