با کتاب چشم‌انداز جهان طبیعت جهان در یک کتاب طولانی، دنیا را کاوش کنید

نامزدهای نهمین دوره اهدای نشان های طلایی و نقره ای لاک پشت پرنده

با کتاب چشم‌انداز جهان طبیعت جهان در یک کتاب طولانی، دنیا را کاوش کنید.

نامزدهای نهمین دوره اهدای نشان های طلایی و نقره ای لاک پشت پرنده

  • چشم‌انداز جهان، طبیعت جهان در یک کتاب طولانی
  • نویسنده و تصویرگر: فانی مارسو، جولی ژولیت
  • مترجم: محمدناصر مودودی
  • ناشر: دیبایه
  • ۳۴ صفحه
  • ۵۰۰۰۰ تومان
  • گروه سنی: کودکان دبستانی
  • کاربرد: برانگیختن روحیه‌ی کشف و جست‌وجوگری، آشنایی با اقلیم‌های مختلف

به گزارش گلونی چشم‌انداز جهان در ظاهر کتابی ساده است.

کتابی که آن را مثل همه کتاب‌ها ورق می‌زنیم، صفحه به صفحه می‌خوانیم، با آن به سفرِ دور دنیا می‌رویم و با زیستگاه‌ها، چشم‌اندازها و جانوران گوناگون آشنا می‌شویم.

اما نه، همین جا هم اتفاقی متفاوتی می‌افتد که سبب می‌شود این کتاب با کتاب‌هایی که جغرافیای جهان را معرفی می‌کنند تفاوت داشته باشد. نثر شاعرانه کتاب، این سفر و تماشای جهان را به تجربه‌ای خیال‌انگیز تبدیل می‌کند.

با کتاب چشم‌انداز جهان

در هر صفحه از این کتاب با فضا و مکانی ویژه در جهان آشنا می‌شویم. نام این فضا و مکان در پاورقی نوشته شده است، اما تصویری که از آن فضا و مکان‌ها که بیشتر جزو میراث طبیعی جهان هستند در صفحات کتاب نقش بسته، عکس آن فضاها و مکان‌ها نیستند، بلکه برداشت یک تصویرگر از آنجاست، برداشتی که به طور ویژه‌ای با شاعرانگی در هم آمیخته است. تلفیق شاعرانگی و دانش از ویژگی‌های اصلی این کتاب است.

این کتاب را به نوعی ساده‌تر هم می‌توان خواند.

در خوانش ساده، این کتاب آکاردئونی است، وقتی صفحه‌ها را باز کنیم با چشم‌اندازی مواجه می‌شویم که هم‌زمان هم کوه دارد، هم اقیانوس و دریا و رودخانه، هم کویر و صحرا دارد، هم دشت و جنگل، و جانورانش در یک تصویر، مثل کلیتی یکپارچه، دیده می‌شوند.

کتاب در ظاهر داستانی ندارد، اما کنار هم نشستن اقلیم‌ها و جانورانش خود داستان است، داستانی که آن را جهان می‌نامیم، داستانی پیچیده و زیبا که هر یک از ما آن را می‌توانیم به گونه‌ای ویژه بخوانیم. این پیچیدگی و زیبایی حاصل شگردی است که در این کتاب به کار رفته است، شگردی نو و جذاب.

به صفحه آخر کتاب می‌رسیم. اما این پایانِ سفر پرماجرای ما نیست. روز به آخر رسیده و سفر دیگری آغاز شده است، سفری شبانه. حالا ما راهی را که آمده‌ایم قدم به قدم در شب برمی‌گردیم و جهان را این بار در شب با همه رازهایش تماشا می‌کنیم.

پایان پیام

کد خبر : 211728 ساعت خبر : 6:26 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=211728
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات