گلونی

تخفیف 70 درصدی آخر سال دروغ است گول نخورید!

تخفیف 70 درصدی آخر سال دروغ است گول نخورید!

تخفیف 70 درصدی آخر سال دروغ است گول نخورید!

تخفیف 70 درصدی آخر سال دروغ است گول نخورید!

به گزارش گلونی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت استان البرز گفت: «تخفیف‌های ۶۰ _ ۷۰ درصدی برخی مغازه‌ها اصلاً منطقی نیست و تخلف بارز محسوب می‌شود».

این مسئول با اشاره به سازوکارهای فروش‌های فوق‌العاده و حراج‌های باورنکردنی پایان سال گفت:

«به شهروندان توصیه می‌شود در صورت مشاهده چنین تخلف‌هایی موارد را به سامانه ۱۲۴ گزارش کنند».

به گفته مرادی: «سود قانونی حوزه پوشاک باید ۲۰ درصد باشد، زمانی که یک واحد صنفی عرضه پوشاک تخفیف ۶۰ درصدی اعلام می‌کند تخلف آشکار انجام داده است.

دریافت سود برای مشتری در فروش فوق‌العاده یا همان حراجی باید ۱۰ الی ۱۵ درصد باشد».

تخفیف 70 درصدی آخر سال دروغ است گول نخورید!

حراج در اصل سازوکاری اقتصادی است.

هدف حراج، توزیع کالاها و تعیین قیمت آن کالاها، از طریق فرآیندی است که تحت عنوان پیشنهاد دادن قیمت شناخته می‌شود.

حراج باید به گونه‌ای سازماندهی شود که بتواند بین ترغیب کردن مشتری، ممانعت از تقلب یا تبانی پیشنهادها و حداکثر کردن درآمدها تعادل ایجاد کند.

با گسترش کاربرد اینترنت در تمامی جنبه‌های زندگی افراد جامعه، شکل برگزاری حراج‌ها هم از حالت سنتی به حالت مجازی یا اینترنتی تغییر یافته است.

حراج اینترنتی نوعی از تجارت الکترونیک است که از محاسبه و تعیین مبنایی برای مبادله و معامله کالاها و خدمات بین یک خریدار و فروشنده طبق قوانین تجاری خاصی (که به انتخاب بهترین ترکیب از خریدار و فروشنده ایجاد شده) تشکیل شده است.

بزرگ‌ترین بازارهای اینترنتی وب‌سایت‌هایی هستند که محصولات را به صورت مزایده ای در معرض فروش قرار می‌دهند.

به طور کلی وب سایت‌های حراجی بازارهایی هستند که با دعوت کردن افراد به مزایده‌های رقابتی، خدماتی را با هدف تسهیل تجارت الکترونیک ارائه می‌دهند.

ساز و کار حراج در سایت‌های واقعی حراج یا بلک فرایدی حوالی کریسمس در اروپا و امریکا، با آنچه در سایت‌های فروش یا فروشگاه‌های ایرانی به عنوان تخفیف نوروزی یا فروش پایان فصل، دیده می‌شود، متفاوت است.

فروشگاهی که تا 70 درصد تخفیف برای مشتری در نظر می‌گیرد، پیش‌تر، سود غیر متعارفی را روی کالای ارائه شده کشیده و یا اساسا قیمت‌ها را غیر واقعی اعلام کرده است.

تخیف بالای 15 درصد در حقیقت حقوق مصرف‌کننده را در بخش قیمت یا کیفیت نادیده گرفته و قصد فریب مشتری را دارد.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل