گلونی

آزمون وکالت 99 لغو شد و زمان برگزاری اعلام می‌شود

آزمون وکالت 99 لغو می‌شود؟

آزمون وکالت 99 لغو می‌شود؟

آزمون وکالت 99 لغو شد

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور در ۱۹ فروردین:

پیرو اطلاعیه مورخ 1400/1/11، به اطلاع ثبت نام کنندگان آزمون پذيرش متقاضيان پروانه كارآموزی وكالت كانون‌های وكلاي دادگستری ايران سال 1399 – (اسکودا) مي‌رساند با توجه به حاد شدن شرایط انتشار بیماری کرونا ناشی از شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور و تغییر وضعیت تمامی شهرهای برگزاری آزمون به حالت قرمز و اعمال محدوديت در استان ها و شهرستان های محل برگزاری، براساس ابلاغیه مورخ 1400/1/19 معاون امنیتی و انتظامی و رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی، انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا این آزمون در تاريخ 1400/1/20 برگزار نمی‌گردد.
ضمن پوزش از متقاضیان گرامی به اطلاع می‌رساند، زمان برگزاری این آزمون متعاقباً از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان اعلام خواهد شد.

این خبر به‌روزرسانی شده است.

ستاد کرونا باید نسبت به سلامتی شرکت‌کنندگان آزمون وکالت پاسخگو باشد.

به گزارش گلونی موج چهارم کرونا هر روز بیشتر اوج می‌گیرد و تمام استان‌های کشور از امروز به رنگ قرمز در آمده‌اند.

این موضوع باعث شده که جمعی از داوطلبان آزمون وکالت و همچنین عوامل اجرایی آزمون، خواهان لغو آزمون وکالت در این شرایط باشند.

اصرار به برگزاری این آزمون در شرایطی که همه مسئولان بهداشت و درمان کشور از وخامت دوباره اوضاع همه‌گیری کرونا، خبر می‌دهند، غیر مسئولانه و عجیب است.

آزمون وکالت 99 لغو می‌شود؟

ستاد کرونا فرصت چندانی ندارد که با یک تصمیم‌گیری محکم و مسئولانه، جلوی برگزاری این آزمون که بیش از 80 هزار داوطلب در کل کشور دارد، را بگیرد.

حضور این تعداد داوطلب، در فضای بسته آزمون در شرایطی که ویروس جهش‌یافته انگلیسی شبیه سونامی کشور را از شرایط عادی خارج کرده و کادر درمان را با یک ماراتون تازه و طاقت‌فرسا رو به رو کرده، توجیه منطقی ندارد.

مدیریت و کمک به پیشگیری از ابتلای حتی یک نفر به ویروس، وظیفه ستاد ملی کروناست.

شاید اگر ستاد پیش از تعطیلات نوروزی به موقع تصمیمات سخت‌گیرانه‌تری می‌گرفت، امروز همه استان‌های کشور در وضعیت قرمز نبود و آزمون وکالت هم مثل بسیاری از فعالیت‌های دیگر اجتماعی با رعایت شیوه‌نامه‌ها، امکان برگزاری داشت.

اما حالا وضعیت فرق کرده، کرونای انگلیسی چند برابر سریع‌تر منتقل می‌شود و عملا هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که این آزمون با رعایت کامل پروتکل‌ها برگزار خواهد شد.

هرچند عدم برگزاری آزمون تلاش یک ساله داوطلبان را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما در این شرایط حفظ سلامتی و جان داوطلبان و همچنینی پیشگیری از گسترش بیشتر ویروس و قطع زنجیره انتقال، اولویت اصلی ستاد کرونا و کشور است.

برگزاری هر آزمون یا تجمع اینچنینی با چالش‌ها و تنش‌هایی همراه خواهد بود که نه فقط کیفیت آزمون را زیر سوال خواهد برد که به احتمال بسیار زیاد صدها بیمار جدید به سیستم درمانی کشور تحمیل خواهد کرد.

کاش دست کم در این مورد پیش از آنکه خیلی دیر شود، ستاد کرونا تصمیم درست و قاطعی بگیرد.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل