گلونی

آلبوم به سرش زده باد شمس لنگرودی را قانونی دانلود کنید

آلبوم به سرش زده باد شمس لنگرودی را قانونی دانلود کنید

آلبوم به سرش زده باد شمس لنگرودی را قانونی دانلود کنید

آلبوم به سرش زده باد شمس لنگرودی را قانونی دانلود کنید

این آلبوم 17 قطعه دارد و از طرف موسسه فرهنگی هنری آوای باربد منتشر شده است.

آلبوم به سرش زده باد

این اثر را دانلود کنید

به گزارش گلونی این مجموعه منتخبی از اشعار شمس لنگرودی در مجموعه «پنجاه و سه ترانه عاشقانه» به انتخاب مزدا شاهانی است که شاعر خود آنها را دکلمه کرده است.

آهنگسازی این آلبوم را مزدا شاهانی انجام داده و سعید عزیزی، داریوش فرزاد، مزدا شاهانی و امیر بیات با پیانو و کیبوردز، سینتی سایزر، گیتار اسپنیش، الکتریک و باس در این آلبوم به نوازندگی پرداخته‌اند.

اشعار شمس لنگرودی به خاطر سادگی، روانی کلام، زبان مستقل، فضاسازی نامتعارف و در یک کلام، خلق فضایی نو و خوشایند شهرت یافته‌اند.

به تناسب شعر، موسیقی هم در آلبوم «به سرش زده باد» می‌کوشد فضای نویی را پدید آورد که در عین هم‌گامی با ریتم و حال و هوای شعر، گاه هویتی مستقل از اشعار می‌یابد.

اکثر قطعات آلبوم، بر پایه پیانو و گیتار هستند و فضا گاه به موسیقی راک نزدیک شده است.

قطعات این آلبوم به ترتیب سکوت روجا، می‌خواستم ترانه‌ای باشم، تکرار کن، اسبان، در باران، خنده‌های تو، نمی‌دانم باران چیست، چه می‌گذرد، کاش جوهر خودنویسم بودم،  از من مپرس چرا، آسان است برای من، بی‌تابانه در انتظار توام، صبح، به سرش زده باد، تباهی، آفتاب یخ زده و نه نمی‌توانم فراموشت کنم هستند.

شمس لنگرودی متولد ۱۳۲۹ در لنگرود، شاعر، پژوهشگر و مورخ ادبی است.

نام او پس از انتشار مجموعه‌‌های «خاکستر و بانو» و «جشن ناپیدا» در اواسط دهه ۱۳۶۰ مطرح شد و پس از چاپ «قصیده لبخند چاک‌ چاک» به شهرت رسید.

او در دهه 80 هشت مجموعه شعر شامل «پنجاه‌ و سه ترانه عاشقانه»، «رسم ‌کردن دست‌های تو» و «شب، نقاب عمومی است» را منتشر کرد.

کوتاه‌نویسی، طنز، پرداختن به زندگی روزمره و پررنگ بودن عشق از ویژگی‌‌های اصلی شعرهای اخیر شمس لنگرودی است.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل