گلونی

سهمیه واکسن پاکبان و زاویه نگاه ما

سواستفاده از سهمیه واکسن در گلستان

سواستفاده از سهمیه واکسن در گلستان

سهمیه واکسن پاکبان و زاویه نگاه ما

به گزارش گلونی در پی انتشار خبر سواستفاده از سهمیه واکسن کرونای پاکبانان در شهرستان علی‌آباد کتول، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گلستان، توضیحاتی ارائه داد.

وی گفت:« بخشی از آنچه در فضای مجازی و برخی کانال‌ها درباره استفاده از سهمیه واکسن پاکبانان مطرح شده است، صحت دارد.

تعدادی از پاکبانان برای تزریق واکسن مراجعه نکرده بودند که دیگران از سهمیه آنها استفاده کردند. 4 عدد واکسن باقی مانده بود که این تعداد به مسئول خدمات شهری، یک خانم پیمانکار و ۲ نفر هم که از کارکنان شهرداری بوده اند تزریق شد».

شهرداری علی آبادکتول هم در مطلبی اعلام کرد: «باتوجه به انصراف پاکبانان و عدم تمایل آنان برای تزریق واکسن کرونا برای اینکه واکسن هدر نرود، تصمیم گرفتیم واکسن را برای افراد دیگر استفاده شود.»

پیش‌تر نیز خبرسوء استفاده برخی از مدیران ‌و کارمندان شهرداری آبادان در استفاده از سهمیه واکسن پاکبانان منتشر شد که با واکنش تند وزیر بهداشت وبرخورد قانونی با سوءاستفاده کنندگان تزریق واکسن به پاکبانان آبادانی روبه رو شد.

مدت زیادی از آغاز واکسیناسیون آن ‌هم به صورت محدود در کشور نگذشته و در روزهای آینده درصورت عدم نظارت دقیق بر توزیع و تزریق واکسن باز هم از این دست خبرها خواهیم شنید.

سهمیه واکسن پاکبان و زاویه نگاه ما

از آغاز واکسیناسیون کرونا چنین اتفاقی در کشورهای دیگر دنیا نیز خبرساز شده و نام مدیران و متنفذان مختلفی با رسوایی، تیتر درشت رسانه‌های آن کشورها شده است.

به موضوعی که در گلستان پیش آمده می توان از دو زاویه نگاه کرد.

با وجود حدود 45 پاکبان، در شهرستان علی آبادکتول فقط برای حدود نیمی از آنان واکسن تأمین و ارسال شد.

روز تزریق سهمیه واکسن پاکبانان در این شهرستان از ویال آخر که مانند همه ویال‌ها 5 تایی است 4 عدد باقی مانده بود که این تعداد به مسئول خدمات شهری، یک خانم پیمانکار و 2 نفر هم که از کارکنان شهرداری بوده‌اند تزریق شد.

یک نگاه این است که از مسئولین بهداشتی شهرستان و شهرداری بپرسیم که با توجه به کوچک بودن و کم تعداد بودن پاکبانان شهر و امکان دسترسی سریع به دیگر پاکبانان که در این نوبت تزریق نبوده‌اند، چرا برای تزریق 4 ویال باقیمانده، 4 پاکبان دیگر را برای تزریق واکسن فراخوانی نکرده‌اند؟

نگاه دیگر اما این است که به هرحال تزریق 4 ویال باقی‌مانده به چند نفر از فعالان همان حوزه، بهتر از هدر رفتن واکسن آن هم در این بلبشوی واردات و تولید واکسن است.

این که نگاه ما به چنین موضوعی از کدام زاویه خواهد بود انتخاب ماست، اما آنچه مسلم است وزارت بهداشت علاوه بر افزایش نظارت بر توزیع و تزریق واکسن، باید تکلیف توزیع ویال‌های احتمالی باقیمانده را نیز روشن کند تا دیگر شاهد چنین اخباری در کشور نباشیم.

پایان پیام

نویسنده: آرزو قدوسی

خروج از نسخه موبایل