گلونی

طناب دار فرزندان خود را نبافید

طناب دار فرزندان خود را نبافید

طناب دار فرزندان خود را نبافید

طناب دار فرزندان خود را نبافید

به گزارش گلونی از ابتدای کرونا و غیرحضوری شدن مدارس، سیستم آموزشی کشور با یک بحران و چالش بزرگ روبه‌رو شده است. آن هم تقلب دانش‌آموزان با کمک والدین خود است.

والدینی که به جای دانش‌آموزان خود امتحان می‌دهند، به جای آنها تمرین‌ها را حل می‌کنند، وقتی آنها در خواب ناز تشریف دارند به جای آنها در کلاس درس حاضری می‌زنند و یا هنگام امتحان از روی گام‌به‌گام پاسخ‌ها را پیدا می‌کنند.

تمام این موارد مصداق بارز تقلب، جعل، دغل‌کاری، غش و دروغ است. کدام پدر و مادری را می‌توان یافت که دوست داشته باشد چنین خصوصیاتی را به فرزندش آموزش بدهد؟

بافتن طناب دار فرزندان

بدون شک هیچ مادری نمی‌پسندد فرزندش اهل دروغ و تقلب باشد ولی پس چرا در عمل فرزندان خود را با چنین رذایل اخلاقی تربیت می‌کنند؟

آیا ما با کارهای فلان مدیر فاسد موافق هستیم؟ آیا به فلان اختلاس‌گر فحش نمی‌دهیم؟

آیا از آن کسی که جعل سند می‌کند و مال مردم را بالا می‌کشد نفرت نداریم؟

آیا نمی‌خواهیم سر به تن آن مسئول دروغگو نباشد؟

آیا برای فلان مسئولی که در انتخابات تقلب می‌کند طلب مجازات و محاکمه نمی‌کنیم؟

پس چرا فرزندان خود را دقیقا مثل همین افراد تربیت می‌کنیم؟

تقلب، تقلب است. چه در برگه امتحانی و چه برگه اسناد دولتی. دروغ، دروغ است.

چه به معلم چه به مردم. فریب‌کاری، فریب‌کاری است. چه برای نمره گرفتن و چه برای پول درآوردن.

جعل، جعل است. چه در برگه امتحان و چه در استاد حکومتی.

ما وقتی جلوی چشمان فرزندان‌مان به آنها کمک می‌کنیم تا در روند آموزش خود تقلب کنند و با فریب‌کاری نمره جمع کنند، چطور می‌توانیم انتظار داشته باشیم فرزندمان در آینده فردی متقلب، دزد، دروغگو، ریاکار، جاعل و فریب‌کار نباشد؟

اصلا مگر ممکن است دانش‌آموزی که امروز از والدین خود فریب‌کاری و تقلب و جعل و دروغ را می‌آموزد، فردا در بزرگسالی یک فریب‌کار متقلب جاعل دروغگو نشود؟

پس اگر امروز به فرزند خود کمک می‌کنید تا در امتحان مجازی‌اش تقلب کند منتظر باشید چندسال بعد عکس شطرنجی او را در روزنامه‌ها ببینید و فحش‌های مردم را تحمل کنید.

در آخر پیشنهاد می‌کنیم از همین الان برای روزهای حبس و زندان فرزند خود کمپوت بخرید و انبار کنید، یک خانه نزدیک زندان شهر خود بخرید و خدا خدا کنید فرزندتان چوبه دار را از نزدیک نبیند.

پایان پیام

نویسنده: محسن فراهانی

خروج از نسخه موبایل