گلونی

قیمت واکسن کرونا در صورت فروش آزاد چقدر است؟

قیمت واکسن کرونا در صورت فروش آزاد چقدر است؟

قیمت واکسن کرونا در صورت فروش آزاد چقدر است؟

قیمت واکسن کرونا در صورت فروش آزاد چقدر است؟

۱۲ اردیبهشت: رییس اتحادیه واردکنندگان دارو: قیمت واکسن آسترازنیکا ۶ دلار و اسپوتنیک وی ۱۲ دلار است.

۳۱ فروردین: رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی: با دریافت مجوز رسمی از وزارت بهداشت، ۳ شرکت خصوصی تاکنون برای واردات واکسن کرونا مجوز گرفته‌اند.

قیمت واکسن کرونا: ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان.  واکسن کرونای بخش خصوصی برای کارگران رایگان است.

به گزارش گلونی ستاد کرونا اعلام کرد: کسانی که نمی‌خواهند منتظر بمانند پول بدهند و واکسن بزنند.

علیرضا رییسی، سخنگوی ستاد ملی کرونا روز یکشنبه ۲۹ فروردین ‌ماه گفت: «که همه مردم تا پايان سال رايگان واكسينه خواهند شد اگر فردی می‌خواهد زودتر از موعد مقرر كه در سند ملی واكسيناسيون درج شده واكسن بزنند بايد هزينه آن را بپردازد»! هرچند این خبر چند ساعت بعد توسط یک مسئول دیگر تکذیب شد.

قیمت واکسن کرونا

‌جالب آنکه همزمان با این گفته جناب رئیسی سخنگوی جمعیت هلال احمر هم اعلام کرد که اقدام به واردات واکسن خارجی خواهند کرد، اما این واکسن‌ها رایگان نخواهد بود.

از سوی دیگر حیدر محمدی، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت،‌ هم در یک گفت‌وگو با سازمان نظام پزشکی گفته است احتمالا واکسن برای شهروندان بدون اولویت «۳۰۰ هزار تومان» هزینه خواهد داشت.

بخوانید: چگونه تست کرونا خود را منفی کنیم؟

پولی شدن واکسن کرونا افکار عومی و فعالان شبکه‌های اجتماعی را تحت تاثیر قرارداده است.

بسیاری صورت گرفتن این اتفاق را ایجاد نوعی تبعیض طبقاتی در جامعه آن‌هم در شرایطی که موضوع درباره حفظ جان آحاد جامعه است، می‌دانند.

می‌توان این‌طور هم برداشت کرد که پولی کردن واکسن وارداتی در حقیقت آن است که اقبال عمومی به سمت استفاده رایگان از واکسن داخلی سوق پیدا کند.

با اظهارات تازه ستاد کرونا خبرهای این چند روزه درباره توزیع ناعادلانه یا سوءاستفاده برخی مدیران شهری در گلستان و آبادان، بیش از پیش مورد انتقاد افکار عمومی قرار گرفته است.

تاخیر در واردات، عدم شفافیت در شیوه توزیع، کندی واکسیناسیون و عدم اعلام آمار دقیق تزریق واکسن در کشور موضوعاتی است که همچنان واکسیناسیون کرونا را در صدر خبرهای مهم کشور و اولویت مطالبات مردمی قرار می‌دهد.

ستاد کرونا و مسئولان وزارت بهداشت، هلال احمر و دولت، هرچه سریعتر باید صادقانه تصمیم قطعی خود را در ارتباط با واکسیناسیون کرونا، بدون تناقض گویی با مردم در میان گذاشته و در مورد بحث پولی شدن واکسن وارداتی شفاف‌سازی کنند.

وضعیت فعلی کشور و موج چهارم کرونا شاید به دلیل چنین طرز تفکری باشد که برخی در جامعه رواج می‌دهند.

اما شما ماسک بزنید تا واکسن پولی هم راه زیاده مانده است.

پایان پیام

نویسنده: آرزو قدوسی

خروج از نسخه موبایل