گلونی

بهار است اما هوای شهرها آلوده و کرونا در کمین

بهار است اما هوای شهرها آلوده و کرونا در کمین

بهار است اما هوای شهرها آلوده و کرونا در کمین

بهار است اما هوای شهرها آلوده و کرونا در کمین

به گزارش گلونی جماران نوشت: «درحالی که تهران روزهای بهاری خود را سپری می‌کند و باد در حال وزیدن است، در کمال تعجب شاهد آلودگی هوا در ایامی هستیم که نه وارونگی دما رخ داده است و نه خبری از فعالیت مدارس و دانشگاه‌هاست.»

در دو روز گذشته هوای تهران، اراک، کرمانشاه، تبریز، شیراز، اصفهان، اهواز و… در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.

آلودگی هوا و تاثیر آن بر کرونا

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت طی 24 ساعت گذشته و هم‌اکنون در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشته است.

تداوم این شرایط تا اواخر وقت امروز 19 فروردین ماه، دور از انتظار نخواهد بود.

قرار گرفتن شاخص در محدوده هوای ناسالم برای گروه‌های حساس به این معناست که سلامتی گروه های حساس ممکن است تحت تاثیر قرار بگیرد.

در این شرایط عموم مردم احتمالا تحت تاثیر قرار نخواهند گرفت.

بهار است اما هوای شهرها آلوده و کرونا در کمین

کودکان و بزرگسالان فعال و افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی، مانند بیماران قلبی، سالمندان و زنان باردار، باید فعالیت طولانی مدت در فضای باز را محدود کنند.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

علت عمده افزایش شاخص آلودگی هوای تهران و شهرهای بزرگ و صنعتی، سکون نسبی هوا، عدم ورزش باد مؤثر و تجمع آلاینده ذرات معلق است.

یکی از دلایل تعدد روزهای آلوده در پایتخت شرایط خاص کروناست که سبب شده تا شهروندان، بیشتر از وسیله نقلیه شخصی استفاده کنند.

علاوه بر توجه به ناوگان حمل و نقل عمومی و برنامه‌ریزی درست برای کنترل آلودگی هوا، کنترل سوخت‌و کارخانه‌های آلاینده، انجام معاینه فنی، پرهیز از ترددهای غیرضروری و استفاده از دوچرخه در مسیرهای کوتاه، نیز می‌تواند به کاهش آلودگی هوا کمک کند.

براساس هشدارهای محیط زیستی توصیه می‌شود این روزها کودکان و سالمندان اکیدا از فعالیت در فضای باز، اجتناب کنند.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل