گلونی

کتاب ریشه ها کتابی برجسته و پیشگامانه

کتاب ریشه ها

کتاب ریشه ها کتابی برجسته و پیشگامانه

کتاب ریشه ها کتابی برجسته و پیشگامانه

به گزارش گلونی کتاب ریشه‌ها اثر الکس هیلی از کتاب های پرفروش و برنده جایزه پولیتزر و همچنین برنده جایزه بانکارلا سال 1987 است.

درباره کتاب

رمان ریشه‌ها، اثر الکس هیلی، یکی از فوق‌العاده‌ترین و تأثیرگذارترین کتاب‌های معاصر به حساب می‌آید.

الکس هیلی از طریق داستان یک خانواده -خانواده خودش- به حکایت فراموش‌نشدنی و مثال‌زدنی شخصیتی به نام کونتا کینته و شش نسل بعد از او زندگی بخشیده‌است.

شخصیت‌های زیادی در این رمان دخیل هستند: برده‌ها و مردمان آزاد شده، کشاورزان و آهنگران، کارگران چوب و راه آهن، وکلا و معماران و البته یک نویسنده.

نویسنده در رمان ریشه‌ها، کاری بسیار فراتر از بازگویی تاریخ خانواده خود کرده‌است.

کتاب ریشه ها یک اثر بسیار مهم

هیلی به عنوان اولین نویسنده سیاه پوست آمریکایی که رد نیاکان خود را تا دورترین نسل‌ها گرفته، موفق به آشکار کردن گذشته حدود 25 میلیون آمریکایی آفریقایی تبار شده‌است.

او از فرهنگی غنی و بسیار قدیمی سخن گفته که توسط برده‌داری تا مرز نابودی کامل پیش رفت.

اما رمان ریشه‌ها، درنهایت، فقط سیاه‌پوستان یا سفیدپوستان را مخاطب قرار نمی‌دهد، بلکه تمامی مردم از همه نژادها می‌توانند از رمان ریشه‌ها بهره‌مند شوند، چرا که داستان این رمان، یکی از بهترین گواه‌ها در نشان دادن انعطاف‌پذیری و مقاومت انسان در شرایط سخت و دشوار است.

درباره نویسنده

الکساندر موری پالمر هیلی معروف به آلکس هیلی، متولد یازدهم آگست ۱۹۲۱ و درگذشته دهم فوریه ۱۹۹۲، نویسنده آمریکایی آفریقایی تبار و خالق کتاب ریشه‌ها است.

این کتاب، زندگی خانواده و نیاکان نویسنده را به تصویر می‌کشد.

نویسنده در این کتاب وضعیت نابسامان آمریکاییان آفریقایی تبار و رنج‌ها و کاستی‌های زندگی‌شان در دوران برده‌داری و پس از آن را نمایان می‌کند.

سریالی تلویزیونی به نام ریشه‌ها، بر اساس نوشته‌های آلکس هیلی و با همکاری وی تهیه شده است که به وقایع خانواده نویسنده، بعد از جنگ داخلی آمریکا می‌پردازد.

در بخش‌هایی از این کتاب می‌خوانیم:

«حالا بیش از پیش صدای زیر شیون زنی سوگوار در سراسر دهکده شنیده می‌شد.

خوشبخت بچه‌های شیرخوار یا نوپایی که هنوز نمی‌فهمیدند، چون حتا کونتا نیز آن قدر بزرگ شده‌بود که بفهمد این شیون یعنی آن که عزیزی مرده‌است.

 بعدازظهرها معمولا کشاورز بیماری را که در هنگام وجین علف‌های هرز مزرعه‌اش از پای درآمده بود و حالا بی‌حرکت روی پوست گاو دراز شده بود، به دهکده باز می‌گرداندند.»

برای خریداری این کتاب به اینجا مراجعه کنید.

کیفیت زندگی شما را دو چیز تعیین می‌کند: کتاب‌هایی که می‌خوانید و انسان‌هایی که ملاقات می‌کنید.

پایان پیام

نویسنده : نگار شاه وار

خروج از نسخه موبایل