گلونی

کرونا در حوالی دریاچه کیو

کرونا در حوالی دریاچه کیو

کرونا در حوالی دریاچه کیو

کرونا در حوالی دریاچه کیو

به گزارش گلونی حوالی دریاچه کیو در شهر خرم‌آباد یکی از مناطق محبوب برای گردشگران بومی و مسافران در تعطیلات نوروز و فصل بهار است.

نوروز 1400 هم با وجود ادامه جولان ویروس کرونا، جذابیت و لطافت بهاری، بازدیدکنندگان بسیاری را برای گذراندن ساعاتی در طبیعت، استفاده از هوای بهاری و گردش در اطراف دریاچه، به این منطقه کشانده ‌است.

دریاچه کیو در کرونا

گزارش تصویری از ولی‌الله میراسماعیلی:

شلوغی اطراف این دریاچه هرچند به دوران پیش از کرونا نمی‌رسد اما خبر از رونق گرفتن دوباره طبیعت‌گردی و آشتی مردم با تفریحات جمعی و کاهش اضطراب عمومی ناشی از پاندمی می‌دهد.

آب تمیز، آب و هوای خوب و چشم‌اندازهای محصورکننده، دریاچه کیو را حتی در این نوروز کرونایی، به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های شهر خرم‌آباد تبدیل کرده است.

مردم چه با ماسک و رعایت پروتکل‌ها و چه بدون در نظر گرفتن توصیه‌های بهداشتی در محدوده دریاچه کیو تردد می‌کنند یا بر روی دریاچه به قایق‌سواری و سایر تفریحات مشغولند.

در بین جمعیت که اغلب اهالی خود خرم‌آباد و لرستان هستند، دست‌فروشان بسیاری هم دیده می‌شوند که رونق گردشگری، بازار فروش آنها را هم گرم کرده و در این وانفسای اقتصادی کمک‌حالی برای گذران معیشت‌شان شده است.

هرچند حضور گردشگران در اطراف این دریاچه همراه با حال و هوای بهاری، نویدی برای احیای دوباره سبک زندگی پیش از همه‌گیری کووید19 است، اما نگرانی‌هایی را نیز به سبب ازدحام جمعیت و رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی ایجاد می‌کند.

سرعت یافتن واکسیناسیون و ادامه همکاری مردم در رعایت موازین بهداشتی و استفاده از ماسک کمک می‌کند که این رونق نسبی و حال و روز خوش مردم در کنار دریاچه کیو و سایر مناطق تفریحی استان لرستان و سایر مناطق کشور، ادامه‌دار شود.

آنچه مناظر بهاری نوروز 1400 از منطقه کیو حکایت می‌کند، این است که حتی اگر کرونا و فشار اقتصادی جان مردم را به لب رسانده باشد، هنوز هم طبیعت جان‌پناه خستگی‌ها و دلزدگی‌های زندگی‌ است.

چشمه‌هایی که آب دریاچه کیو را تامین می‌کنند، حتی در میان شلوغی‌ها، پاکی و آرامش و خرمی را به دل‌های مردم هدیه‌ می‌کنند.

مردمی که از ملال شهر و خستگی روزگار، به زلال آب دریاچه و فراغتی و گوشه چمنی زیر نگاه ملایم آفتاب بهار، پناه برده‌اند.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل