گلونی

گردشگری جام جهانی قطر نصیب ایران می‌شود؟

گردشگری جام جهانی قطر نصیب ایران می‌شود؟

گردشگری جام جهانی قطر نصیب ایران می‌شود؟

گردشگری جام جهانی قطر نصیب ایران می‌شود؟

به گزارش گلونی ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بعد از ظهر روز گذشته 4 فروردین در حاشیه بازدید از زیرساخت‌های گردشگری شهرستان میناب گفت:

«با توجه به این‌ که شرایط ویژه‌ سفرهای نوروزی امسال به دنبال تشویق هم‌وطنان به سفر نبوده‌ایم و چهارچوبی که برای تعطیلات نوروز و در ایام نوروز وظیفه‌ای که به وزارت گردشگری محول شده، نظارت دقیق بر نحوه اجرای مفاد دستورالعمل ساماندهی سفر‌های ایمن و مسئولانه بوده است».

او در خصوص اقدامات وزارتخانه برای ارتقا سطح کیفیت مسافرت‌های دریایی گفت: «در بحث نوسازی زیرساخت‌های دریایی دستگاه‌های دیگری نیز با این موضوع مرتبط هستند و آن چیزی که به ما مربوط است در بحث گردشگری دریایی است و در این رابطه در اسفندماه سال گذشته توافق‌نامه‌ای میان وزارت میراث فرهنگی با سازمان بنادر و کشتیرانی امضا شده است».

معاون گردشگری با اشاره به اینکه محور اصلی این تفاهم‌نامه توسعه‌ گردشگری دریایی است، افزود: «کمیته فنی مشترکی برای این موضوع تعیین شده است تا مسائل مربوط به توسعه و تسهیل گردشگری دریایی در بخش خصوصی و دولتی بررسی شود‌».

او ادامه داد: یکی از موضوعات مهمی که در بحث گردشگری دریایی استفاده از لنج‌های چوبی بود و در پی آنیم تا کاربری آن‌ها را از تجاری به تفریحی تغییر دهیم».

معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اقدامات وزارتخانه را با توجه به در پیش رو بودن بازی‌های جام جهانی قطر تشریح کرد و افزود:

«ستادی به ‌صورت کشوری تشکیل شده است و مناطقی که در کشور درگیر این موضوع خواهند شد از جمله جزایر قشم و کیش عضو این ستاد هستند».

تیموری ادامه داد: «برنامه‌هایی را در حال پیگیری هستیم تا بتوانیم از فرصت ایجاد شده با توجه به نزدیکی قطر به ایران و امکانات محدود این کشور استفاده کنیم و جاذبه‌های گردشگری فرصتی برای توسعه گردشگری کشورمان باشد».

او در پایان افزود: «جلساتی به ‌صورت رسمی با کشور قطر درخواست کرده‌ایم که وزارت امور خارجه با مقامات قطری در حال رایزنی هستند تا در خصوص مسائل از نزدیک و نحوه همکاری‌ها صحبت شود».

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل