گلونی

گیاه پرسیاوشان و نگهداری این گیاه دارویی

گیاه پرسیاوشان و نگهداری این گیاه دارویی

گیاه پرسیاوشان و نگهداری این گیاه دارویی

گیاه پرسیاوشان و نگهداری این گیاه دارویی

به گزارش گلونی نگهداری از گیاهان آپارتمانی همان‌قدر که لذت بخش است و شور و هیجان خاصی به همراه دارد، وقت و انرژی زیادی می‌خواهد.

گیاهان موجوداتی زنده هستند که باید درست و اصولی به آن‌ها رسیدگی کرد و خوب است بدانیم که هرکدام از آن‌ها مانند بچه‌ها قلق خاص خود را دارند.

یکی از این زیباهای آپارتمانی گیاه «پرسیاوشان» است.

این گیاه یکی از انواع زیبای سرخس‌هاست که برگ‌های سبز، ریز و توری مانندی دارد.

با اینکه سرخس‌ها معمولاً مقاوم هستند و با هر شرایطی خودشان را تطبیق می‌دهند، اما پرسیاوشان گیاهی حساس است و برای نگهداری آن در خانه نکته‌های زیادی را رعایت کرد.

فرقی نمی‌کند کجا زندگی می‌کنید، در هر جایی که باشید می‌توانید یک گلدان زیبا از پرسیاوشان که برگ‌هایش به اطراف گلدان مانند آبشار ریخته‌اند، داشته باشید.

گیاه پرسیاوشان

شاید باور نکنید، اما این گیاه مناسب کسانی است که منزل پر نور و روشنی ندارند. این گیاه عاشق سایه‌ای ‌است که نور کمی هم در آن وجود داشته باشد. حتا بعضی از افراد آن را در گلخانه شیشه‌ای نگهداری می‌کنند.

اگر در طبیعت قدم زده باشید، احتمالاً پرسیاوشان را در کنار چشمه‌های آب گرم و رودخانه‌ها دیده‌اید و متوجه شده‌اید که این گیاه نیاز به آبیاری زیاد دارد. البته نه آنقدر زیاد که گلدان را در آب غرق کنید. باید به محض اینکه سطح خاک در حال خشک شدن بود به آن آب بدهید.

در نیمه اول سال هفته‌ای دو بار و در نیمه دوم سال هفته‌ای یکبار آبیاری کافی‌ست. اما می‌توانید مقدار آب را کم کنید و دفعات آبیاری را زیاد کنید تا گیاه زیبای‌تان به اندازه کافی سیراب شود.

اگر می‌خواهید پرسیاوشان‌تان رشد خوب داشته باشد و شادابی‌اش حفظ شود، محیط آن را گرم و مرطوب کنید و هرگز گلدان را در نزدیکی وسایل سرمایشی قرار ندهید.

نکته آخر این‌که گیاه‌تان را به موقع و درست هرس کنید و از شر برگ‌های زرد و قهوه‌ای خلاصش کنید.

پایان پیام

نویسنده: عطیه نجفی

خروج از نسخه موبایل