گلونی

چگونه یک محیط بان را اذیت کنیم

یک محیط بان را چگونه بکشیم

یک محیط بان را چگونه بکشیم

چگونه یک محیط بان را اذیت کنیم

به گزارش گلونی در سال‌های اخیر با فداکاری‌ها و رشادت‌هایی که محیط‌بانان سازمان حفاظت محیط زیست انجام دادند، کار برای شکارچیان غیر مجاز، تاجران چوب و گردشگران بی‌مبالات سخت شده است.

متاسفانه محیط‌بانان همه جا هستند و همیشه مزاحم تفریح و کسب و کار مردم مظلوم می‌شوند.

آدم‌های مظلومی که برای درآوردن چند میلیون تومان ناقابل مجبورند درختان را قطع کنند و چوب آن‌ها را بفروشند یا حیوانات را شکار و صید کنند.

آدم‌های مظلومی که دوست دارند جوجه خود را در عمق جنگل و روی ذغالی از چوب درختان کم‌یاب کباب کنند.

اما این محیط بانان اجازه نمی‌دهند. ما در این مطلب قصد داریم چند روش برای جلوگیری از دخالت محیط بان جماعت را به شما شکارچی و قاچاقچی چوب و گرشگر بی‌مسئولیت عزیز آموزش بدهیم.

دکتر قیصر کرشمه، استاد دانشگاه، جامعه‌شناس، روانشناس و یکی از مسئولان ارشد تصمیم‌گیر در حوزه محیط‌بانان ۵ روش برای مقابله با محیط بانان شرح داده که در ادامه می‌خوانیم.

چگونه یک محیط بان را اذیت کنیم

۱- هرجا می‌روید آتش روشن کنید و آن را خاموش نکنید. هر آتشی که در طبیعت روشن می‌شود، تیری است در قلب محیط بانان کشور.

۲- با خودروهای خود تا عمق طبیعت برانید و گیاهان و جانوران را زیر لاستیک خود له کنید. رد لاستیک ماشین شما در طبیعت سوهان روح محیط بانان است.

۳- شاخه درختان را بشکنید و با آن عصا درست کنید، به آنها تاب ببندید و روی درختان کهنسال یادگاری بنویسید. هر زخمی بر تنه درختان، زخمی است بر جان و پیکر محیط بانان.

۴- هر حیوان و جانداری که در طبیعت دیدید را با سنگ و چوب بزنید. حیوانات زیبای در حال انقراض ایران را بزنید انگار محیط بانان را زدید.

۵- اگر خود محیط‌بان‌ها را هم دیدید اصلا نترسید. تا می‌خورند کتک‌شان بزنید و اگر تفنگ هم دارید که چه بهتر. بزنید.

خیال‌تان راحت. ما نه تنها هیچ ابزاری برای دفاع در اختیار آنها قرار ندادیم بلکه حتا اجازه چنین کاری را هم به آنها ندادیم. پس بزنید کارشان را یکسره کنید.

پایان پیام

نویسنده: محسن فراهانی

خروج از نسخه موبایل