اولویت دورکاری در کرونا با چه کسانی است؟

خانم‌های باردار و یا دارای کودکان زیر ۶ سال برای دورکاری در ایام کرونا در اولویتند

اولویت دورکاری در کرونا با چه کسانی است؟

به گزارش گلونی رفیع زاده، معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی از تغییرات تازه درباره نحوه حضور کارکنان در محل کار خبر داد.

باتوجه به شدت گرفتن دوباره بیماری کرونا و هشدارهای اخیر وزارت بهداشت وی یادآور شد که در تمامی دستگاه‌ها خانم‌های باردار، افرادی دارای بیماری‌های زمینه‌ای و همچنین خانم‌های دارای کودکان زیر ۶ سال در اولویت دورکاری قرار خواهند داشت.

طبق اعلام مسئولان سازمان اداری و استخدامی، شرایط دورکاری کارکنان برای مناطق سه‌گانه زرد، نارنجی و قرمز طبق دستورالعمل قبلی به صورت درصدی پابرجاست و بالاترین مقام مسئول در دستگاه می‌تواند در رابطه با نحوه حضور کارکنان و دورکاری کامل بر اساس شرایط تصمیم‌گیری کنند.

از سال گذشته و آغاز شیوع کرونا، نحوه حضور کارکنان طی چند مرحله مورد بازنگری قرار گرفت و براساس رنگ‌بندی مناطق اعلام می شود.

این مقام مسئول در سازمان اداری و استخدامی افزود: «تاکید ما بر این است که خللی در ارئه خدمات برای مردم ایجاد نشده و در هر شرایطی بتوانند خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.

در نهایت بالاترین مقام مسئول ملی و استانی می تواند در مورد نحوه حضور کارکنان در دستگاه اجرایی تصمیم‌گیری کند».

وی یادآور شد که دستگاه‌ها ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و قرار دادن خدمات الکترونیک در اولویت کاری خود هستند.

اولویت دورکاری در کرونا با چه کسانی است؟

فارغ از همه‌گیری کرونا، اولویت دادن به دورکاری خانم‌های باردار و مادران شاغل، تصمیم آگاهانه و درستی است.

پژوهش‌ها و مطالعات اجتماعی حوزه روان‌شناختی زنان نشان می‌دهد که طرح دورکاری بر ایجاد تعادل میان کار و خانواده زنان شاغل، تاثیرگذار است.

دورکاری علاوه بر مراقبت از سلامت جسمی مادران و کودکان، موجب کاهش تعارض کار و خانواده و بهبود توازن میان زندگی کاری و خانوادگی زنان شاغل می‌شود.

اغلب زنان شاغل به پذیرش دورکاری تمایل دارند، اما مدیران، حامی دورکاری نیستند.

این در حالی‌ست که چه در ایام کرونا و چه بعد از آن، ساعات کاری مناسب، شناور و منعطف، باعث افزایش بهره‌وری فعالیت‌های شغلی و در نتیجه بهره‌مندی سازمان از نیروی کاری باثبات‌تر و باانگیزه‌تر و افزایش توجه به خانواده و سلامت جامعه خواهد شد.

بنابراین این شیوه کاری به ویژه برای خانم‌های شاغل بیشتر باید مورد توجه سیاست‌گذاران حوزه کار قرار بگیرد.

پایان پیام

نویسنده: آرزو قدوسی

کد خبر : 216943 ساعت خبر : 10:42 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=216943
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات