تعطیلی موزه ها و اماکن تاریخی قزوین تا اطلاع ثانوی

تعطیلی موزه ها و اماکن تاریخی قزوین تا اطلاع ثانوی

به گزارش گلونی مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین گفت: «با توجه به مصوبه ستاد ملی و اعلام ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا در خصوص قرارگیری شهرستان‌های قزوین و تاکستان در محدوده رنگ نارنجی کرونایی، موزه‌ها و اماکن تاریخی شهر قزوین تعطیل می‌شوند.»

علیرضا خزائلی مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین روز شنبه هفتم فروردین ۱۴۰۰ با اعلام این خبر گفت: «با توجه به مصوبات شصت و دومین جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا واعلام وضعیت جدید رنگ‌بندی تعدادی از شهرهای کشور، وضعیت شهرستان‌های قزوین و تاکستان در استان قزوین نیز در محدوده رنگ نارنجی کرونایی اعلام شده و در این شرایط موزه‌ها و باغ‌موزه‌ها که در مشاغل سطح شغلی شماره ۳ قرار دارند مجاز به فعالیت نیستند.»

تعطیلی موزه ها و اماکن

خزائلی افزود: «بر همین اساس موزه‌های قزوین شامل کاخ‌موزه چهلستون، موزه سنگ‌نگاره‌های دولتخانه صفوی و موزه شهر و اماکن تاریخی تحت پوشش اداره کل و قلعه الموت تا اطلاع بعدی تعطیل اعلام می‌شوند و در صورت تغییر وضعیت و بازگشایی مجدد متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

گفتنی است استان قزوین را باید سرزمین دژهای کهن دانست و شهر قزوین را باید شهر آب انبارها نامید. قزوین با فاصله‌ کمی که با پایتخت دارد، منبعی بسیار غنی از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری را در خود جای داده است. اما متاسفانه این جاذبه‌ها حتی گاهی از نظر مردمان این شهر کهن نیز دور مانده است.

این شهر بیش از صد بنای ویژه برای انباشت و ذخیره آب دارد، سازه‌هایی که ساخت آنها بسیار سخت و پر هزینه بوده است. زمان آبگیری در قزوین معمولا چله زمستان بوده، که در ضمن رعایت بهداشت، بهره‌برداران را از مصرف یخ در تابستان بی‌نیاز می‌کرد.

پایان پیام

کد خبر : 215693 ساعت خبر : 9:00 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=215693
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات