نشان دادن حیوانات در فیلم و سریال‌ چه لزومی دارد؟

نشان دادن حیوانات در فیلم و سریال‌ چه لزومی دارد؟

با پخش اولین قسمت از سریال دراکولا در روز گذشته، علاوه بر موضوعاتی مانند صحنه پردازی، طراحی لباس و انتخاب بازیگران در فصل جدید، نمایش و حضور حیوانات هم توجه مخاطبان را به‌خود جلب کرد.

به گزارش گلونی نشان دادن حیواناتی مانند دراگون، زرافه، کرکس، ببر و طاووس در خانه یکی از موضوعاتی است که برای مخاطب ایجاد سوال می‌کند.

این‌که چه لزومی دارد با آوردن حیوانات خانگی به لوکیشن فیلمبرداری و نگهداری آنان درجایی که از شرایط طبیعی آن‌ها دور است، تمول شخصیت اصلی داستان نشان داده شود؟

نشان دادن این موضوع که در خط اصلی داستان هم موثر است می‌تواند با عناصر و نشانه‌هایی دیگر صورت بگیرد.

حیوانات در فیلم و سریال‌

درست است که قبل از اجرای سریال و پخش تیتراژ ابتدایی این نکته از طرف عوامل سازنده ذکر شد که این حیوانات فقط برای فیلمبرداری به لوکیشن آورده شدند و توصیه می‌کند که جای حیوانات در خانه نیست و البته همه بینندگان این سریال نمی‌توانند هم چنین خانه و چنین حیواناتی را برای خود فراهم کنند.

اما باز هم ممکن است کسانی تحت تاثیر این تصاویر قرار گرفته و اراده کنند که چنین حیواناتی را به‌عنوان حیوان خانگی نگهداری کنند.

کسانی که برخلاف اکثریت بتوانند از عهده مخارج و مکان نگهداری این حیوانات بربیایند و با دیدن این تصاویر به این فکر بیفتند که چنین حیواناتی را به خانه خود راه دهند.

این تصمیم و این عمل فقط درمورد یکی از این حیوانات می‌تواند چرخه قاچاق حیات وحش و گرفتن حق طبیعی آن‌ها از طبیعت را رواج دهد.

و بحث گرفتن حق طبیعی حیوانات و بهره‌کشی از آن‌ها دوباره داغ شود و به آن پرداخته شود.

توضیحات عوامل دراکولا
توضیحات عوامل دراکولا

تذکر دادن و توضیح درباره این عمل برای ساخت سریال شاید در وهله اول توجیه‌کننده باشد اما ضمانت آینده و افکار دیگر افراد را نمی‌کند و  ممکن است در عین سادگی به محیط زیست صدماتی وارد کند.

گفتنی است موضوع سریال سلیقه‌ای است و به مخاطبان بستگی دارد.

اما با کمی شناخت درباره گونه‌های موجود در سکانس‌های مختلف، می‌توانید متوجه شد که در همین مدت، این حیوانات چه فشاری را تحمل کرده‌اند. مانند همان عقاب با پابند یا توله ببری که از راه رفتنش احتمال نرمی استخوانی بودنش بالاست.

و حتا این اطلاعیه هم نمی‌تواند توجیهی برای این کار باشد.

پایان پیام

کد خبر : 214956 ساعت خبر : 12:24 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=214956
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات