دانلود آلبوم شبگرد کولی باد اثری از سهراب پورناظری و روبیک آروتزیان

دانلود آلبوم شبگرد کولی باد اثری از سهراب پورناظری و روبیک آروتزیان

این مجموعه حاصل همکاری دو هنرمند ایرانی و ارمنی است که در سال ۱۳۹۴ منتشرشد.

دانلود آلبوم شبگرد باد

این اثر را دانلود کنید

به گزارش گلونی این آلبوم، محصول بداهه ‌نوازی با استفاده از فضاهای موسیقی تنبور و موسیقی ارمنی است که در سال ۸۹ در لس‌آنجلس ضبط شده است.

در این آلبوم به‌جز سهراب پورناظری و روبیک آروتزیان با تنبور و دودوک، شهاب پارنج و حسین ذهاوی نیز سازهای کوبه‌ای نواخته‌اند.

آلبوم شبگرد کولی باد چهار قطعه دارد که عمدتا به تک نوازی تنبور یا دودوک و یا دونوازی آنها اختصاص یافته است: «شبگرد»، «کولی باد»، «سحرخوانی» و «رخس باد» که در قطعه دوم، ملودی ترانه محلی معروف «ساری گلین» را می‌شنویم.

سهراب پورناظری، نوازنده تنبور درباره فضای آلبوم شبگرد کولی‌باد و بداهه‌نوازی درموسیقی ایرانی گفت:‌ «این اثر به بداهه نوازی در مقام اصفهان است و قرینه‌سازی و جمله‌بندی از ویژگی‌های موسیقی‌ ایرانی است. جلیل شهناز به دلیل جمله‌های عمیق و پخته و پردازش‌های استادانه‌اش از بزرگان بداهه‌نوازی موسیقی ایرانی محسوب می‌شد. همین قرینه‌سازی را ما در هنر معماری ایرانی هم داریم.»

با دانلود قانونی این اثر از سایت‌های معتبر حقوق مادی و معنوی آن را رعایت کنیم.

سهراب پورناظری آهنگساز و نوازنده چیره‎دستِ تنبور و کمانچه متولد ۱۳۶۲ در کرمانشاه است.

او نواختن تنبور را نزد پدرش استاد کیخسرو پورناظری و برادرش تهمورس پورناظری آغاز کرد و از سیزده سالگی در گروه تنبور شمس به نوازندگی پرداخت.

همچنین ساز کمانچه را نزد اردشیر کامکار آموخت. او علاوه بر آموختن موسیقی در خانواده، فارغ‎التحصیل هنرستان موسیقی سوره است.

او در زمینه آهنگسازی نیز تجربیاتی دارد و در آخرین کار خود، موسیقی فیلم «آرایش غلیظ» نشان داد که آهنگسازی نوگرا و تواناست.

قطعه «با من صنما» به آهنگسازی سهراب پورناظری یکی از متفاوت‌ترین آثار با صدای همایون شجریان است.

پایان پیام

کد خبر : 216391 ساعت خبر : 3:06 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=216391
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات