دید و بازدید نوروزی را چگونه انجام بدهیم؟

دید و بازدید نوروزی را چگونه انجام بدهیم؟

به گزارش گلونی این روزها به دلیل همزمانی ایام نوروز با همه‌گیری کرونا، شاهد مقاومت عده‌ای از مردم برای انجام سنت زیبای دید و بازدید عیدانه هستیم.

عده‌ای به عیددیدنی نمی‌روند و عده‌ای دیگر مهمان را به خانه راه نمی‌دهند. هر دو گروه هم بهانه می‌آورند که به خاطر کرونا ناچار هستند این کار را بکنند.

دید و بازدید نوروزی

اما کیست که نداند تهاجم فرهنگی غرب اینبار در قالب یک بیماری به جان ریشه‌های فرهنگ کشورمان رسوخ کرده است؟

ما در این مطلب قصد داریم راه‌کارهایی را ارائه بدهیم که مردم بتوانند توهم کرونا را زیر پا بگذارند و به دید و بازدید نوروزی بروند.

دکتر قیصر کرشمه روانشناس، جامعه‌شناس، فیزیولوژیست و دارنده بزرگ‌ترین سمساری پایتخت در مصاحبه با گلونی چند راه‌کار برای شکستن خط مقاومت کرونا بیان داشت که در ادامه می‌خوانیم.

۱- در طول سال مدام سرفه کنید تا اگر کرونا هم گرفتید همه خیال کنند همان سرفه‌های همیشگی است.

۲- در شبکه‌های اجتماعی اعلام کنید که امسال دو برابر هرسال عیدی می‌دهید. این را اعلام کنید و بقیه ماجرا را بسپارید به فرزندان اقدام.

۳- شاید میزبان در را به روی شما باز نکند اما شما از اجرای فرهنگ غنی کشور خود کوتاه نیایید. با سنجاق سری چیزی در را باز کنید و داخل بشوید.

۴- یکی از اعضای فامیل را در خیابان بربایید و برای آزادی او شرط کنید فامیل به خانه‌تان بیایید و خودشان فرد ربوده شده را آزاد کنند.

۵- فحش سنگین وسط بگذارید هرکس که به دید و بازدید نرود.

۶- اما می‌رسیم به مهم‌ترین راه‌کار که به احتمال ۹۹ درصد جواب می‌دهد. لوازم خانگی خود را نو کنید. قدیمی‌ها را به سمساری بفروشید و لوازم جدید بخرید.

خانم‌های فامیل شاید بتوانند جلوی کرونا را بگیرند ولی عمرا بتوانند جلوی کنجکاوی خود را بگیرند.

پایان پیام

نویسنده: محسن فراهانی

کد خبر : 214628 ساعت خبر : 11:15 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=214628
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات