روز جهانی سندرم داون کروموزمی از جنس تفاوت و مهربانی

روز جهانی سندرم داون؛ کروموزمی از جنس تفاوت و مهربانی

بیست و یکم ماه مارس مصادف با اول فروردین ماه، روز جهانی سندرم داون نام گرفته است.

سندرم داون که در گذشته مونگولیسم نیز نامیده می‌شد، یک بیماری ژنتیکی است که به دلیل حضور تمام یا بخشی از یک کروموزم اضافی در جفت کروموزم بیست و یک به وجود می‌آید.

سندروم داون یکی از شایع‌ترین معلولیت‌ها در جهان است که ۱٫۵ تا ۲ درصد معلولیت‌ها را در بر می‌گیرد.

اثرات هنریِ تاریخی هم نشان می‌دهد که فرشته‌های مبتلا به سندروم داون در گذشته هم وجود داشتند که اثرات آن‌ها معمولاً در آمریکای شمالی وجود دارد که تقریباً به قرن پنجم برمی‌گردد و متعلق به بعضی از نقاشی‌های رنسانس نیز هست.

گفتنی است که این افراد متفاوت هستند و نه کم هوش.

فرشته کوچولوهایی که با توجه بیشتر و ظریف‌تری می‌توانند در کنار سایر مردم عادی زندگی کنند و پیشرفت داشته باشند.

روز جهانی سندرم داون

همیشه استعدادهای پنهانی در وجود هر آدمی وجود دارد و اختلال در عملکردهای رفتاری و هوشی نباید منجر به تفکیک و بی‌توجهی شود.

اگرچه که این اتفاق؛ یعنی نادیده گرفتن این افراد، حتی به پزشکان مربوطه هم سرایت کرده و این موضوع شاید شایع‌تر از این بیماری باشد.

متاسفانه پذیرش کودکان سندروم داون در مهدهای کودک، آموزش‌دهی به آنان و فرهنگ‌سازی برای پذیرفتن این نوع از اطفال هنوز پیشرفت چندانی نداشته است.

همچنین بازگشت روز جهانی «سندروم داون» به تقویم از جمله درخواست‌هایی هست که هنوز گوش شنوایی برای شنیدن این پیام گویا یافت نشده است.

برای داشتن شرایط یکسان نسبت به همه، تعداد کروموزم‌ها تعیین‌کننده نیست و حتا این تفاوت‌هاست که شرایط خوب متفاوت‌تری را می‌طلبد.

پایان پیام

نویسنده: زهرا بزرگی

کد خبر : 214200 ساعت خبر : 8:05 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=214200
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات